Re: dotaz

From: Jan Barta (jan.barta@b3net.cz)
Date: 07. 12. 2002, 14:32 CET


Co se tyce hledani SEO konzultanta, tak chronologicky: uz par let si ctu
clanky na clickz.com a zajimave byly i ty clanky na lupe.cz. Pak tedy rvu
nasim programatorum s tim taky hejbly, ale nic. Tak zase si ted ctu
zpravicky na lupe a je tam info o nove konferenci SEO (coz mi muj zamer opet
pripomenlo). Tak nejprve jdu na seznam, napisu do vyhledavace SEO, ale
vyhodi to uplny nesmysly. Tak mi nezbyvalo nic jineho nez prijit do teto
konference :-) A SEO konzultanta jsem jeste nenasel, i kdyz mi uz prisly dve
nabidky, tak jsem pomerne spokojen :-)

Jenom jsem Vas chtel tady seznamit s nejakymi daty tykajici se naseho
nabit.cz a vyhledavacu.

Mame vyzkouseno, ze nejpouzivanejsi vyhledavaci frazi ve vyhledavacich po
sluzbe jako je nabit.cz jsou "loga", pak dalsi jsou logo, nokia logo, logo
operatora, melodie atd.

Udelal jsem tedy test a do tech hlavnich vyhledavacu jsem napsal "loga".
Vylsedky:
Google - Nabit.cz na 1. miste
Seznam - Nejsme mezi prvnimi deseti
Atlas - Nejsme mezi prvnimi deseti
Centrum - Nejsme mezi prvnimi deseti
Quick - Nejsme mezi prvnimi deseti
Redbox - Nabit.cz na 10. miste
Tiscali - Nabit.cz na 2. miste

V prumeru vim to, ze na Nabit.cz mi v prumeru kazdy tyden prijde 800 - 1000
lidi pres vyhledavac a samozrejme jsem si vedom bonity techto navsteviku
oproti navstevnikum ziskanych jinymi kanaly.

Zatim co mi dorazily ty dve nabidky na SEO, tak vsechny nabizeji
optimalizaci za fixni cenu, coz je mozna dobry model pro vas jako
poskytovatele SEO, ale stalo by za zamysleni, jestli je to idealni model i
pro klienty - tedy firmy co SEO chteji. Podle me to neni nejidealnejsi. Me
by vice vyhovovalo napr. to, ze bychom platili treti strane (poskytovateli
SEO) za ziskani kazdeho navstevnika nad tech nasich prumernych 800 tydne z
vyhledavacu. Pokud by nekdo prisel s tim, ze nam zvedne treba pocet lidi z
vyhledavacu z 800 na 5000 tydne, tj. 20.000 lidi mesicne, strasne rad budu
platit treba 30 haleru za kazdeho navstevnika nad ten nas defaultni pocet na
treba rok. To je ale jenom jeden aspekt tohoto modelu. Druhy je vztah
kvanity a kvality. Pro nas (nabit.cz) jsou bonitnejsi lidi, kteri se k nam
dostanou hledanim treba klicoveho slova "loga" nez "nokia" pochopitelne.
Kdyby se tak do tohoto modelu podarilo zapojit tutu kvalitativni stranku,
tak je to myslim idealni model. Napr. tedy za navstevnika hledajici "loga"
bychom platili 30 haleru, za navstevnika hledajici pouze "nokia" bychom
platili zase min. Pokud by to bylo daleko vice specializovane slovo jako
treba "sms aplikace", jsem ochoten za kazdeho navstevnika platit treba 10
Kc.

Nevim jestli je to utopie, ale podle me takovyto model dava smysl. Asi ale
budou napr. technicka omezeni, napr. jestli je mozne zjistit kolik uzivatelu
prislo pres konkretni klicove slovo, nebo jestli se lze dozvedet pouze kolik
uzivatelu prislo z konkretniho vyhledavace celkem atd.

Ale to uz jsem se trosku rozepsal, pokud placam nesmysly, tak dejte vedet
:-)))) stava se mi to casto :-)

--
Jan Barta
Obchodni reditel/Sales Director
B3net, s.r.o.
Klidna 37, 162 00 Praha 6
(+420) 777 767 773, jan.barta@b3net.cz
www.b3net.cz, www.nabit.cz
NEW: Creative Mobile Award winner http://www.b3net.cz/tiskove.php?l=1&a=17


----- Original Message -----
From: Marek Prokop <mprokop@prokopsw.cz>
To: <seo@nawebu.cz>
Sent: Saturday, December 07, 2002 12:39 PM
Subject: RE: dotaz


> Jan Barta [SMTP:jan.barta@b3net.cz] napsal:
> > Mam na starosti marketing mensi firmy
> > a dokonce mam i do SEO zajem investovat!
> > Ale vite, co je muj problem? Netusim na
> > koho se obratit...
>
> Ano, to je vseobecny problem ceskeho SEO. Zatimco zahranicni
> kolegove jsou v tvrde konkurenci a musi bojovat o pozice ve
> vyhledavacich i za sebe, u nas je to tezke, nebot laicka
> verejnost o SEO moc nevi a tudiz tyto informace bud skoro
> nehleda, nebo je hleda jinak, nez si cesti SEO konzultanti
> predstavuji.
>
> Kdyz zkusite dotaz
>
> http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=site:%2Ecz+
> seo+
>
> vyjde vam na prvnim miste stranka Martina Hajka, ktery ale podle
> mych informaci svuj projekt SEO portalu uz vzdal (nejste tu
> nekde, Martine?). Nasleduji nejake chemicke vzorce.
>
> Kdyz zadate dotaz
>
> http://www.google.com/search?hl=cs&ie=ISO-8859-2&q=site%3A.cz
> +optimalizace+pro+vyhledava%E8e&lr=
>
> tak vam sice vyjde samy Prokop (pardon ;-)), nicmene vim, ze
> tuhle frazi u nas skoro nikdo nehleda (s vyjimkou SEO
> konzultantnu ;-)). Jeste tak nejcasteji hledaji potencialni
> zakaznici
>
> http://www.google.com/search?hl=cs&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&q=
> registrace+ve+vyhledava%E8%EDch&lr=
>
> jenze za tim se skryva vetsinou uplne jina a cesto ne prilis
> seriozni sluzba.
>
> Mozna byste nam tedy mohl pomoci a popsat nam, jak jste SEO
> konzultanta hledal vy a co je pro vas dulezite pri jeho vyberu?
> My vam treba na oplatku poradime neco z vlastniho SEO.
>
> > Rekneme, ze mam vycleneno 5-10 tis. Kc
> > mesicne na SEO pravidelne po cely rok
> > ...
> > Co se s temito penezmi jiz da udelat?
>
> Neco urcite ano. Zalezi na mnozstvi a konkurencnosti klicovych
> slov. S mnozstvim slov bude stoupat pocet nezbytnych stranek
> realneho, pokud mozno hodnotneho obsahu a budou se tedy zvysovat
> naklady i primo na vasi strane, protoze pokud je to odborny
> obsah, tezko ho za vas napise SEO konzultant. S konkurencnosti
> klicovych slov budou stuopat naroky na kvalitu konzultanta a
> celkovou pracnost na jeho strane.
>
> Cili shrnuto, pro hodne konkurencni slova v anglictine s tim
> neudelate skoro nic, pro nekolik prumerne konkurencnich slov v
> cestine s tim jde udelat dost.
>
> Zdravi,
>
> Marek Prokop
>
>
>
> ----------------------------------------------------------- reklama -----
> Neni jediny prohlizec: http://www.slunecnice.cz/product/Mozilla1x/
> -------------------------------------------------------------------------
>
>



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 07. 12. 2002, 14:34 CET