RE: dotaz

From: Marek Prokop (mprokop@prokopsw.cz)
Date: 07. 12. 2002, 18:16 CET


Jan Barta [SMTP:jan.barta@b3net.cz] napsal:
> Google - Nabit.cz na 1. miste
> Tiscali - Nabit.cz na 2. miste

Vidite, to svedci o tom, ze jste na tom velmi dobre. Google a 
Fast (Tiscali) jsou dva nejkvalitnejsi vyhledavace na svete. 
Shodou okolnosti jsem delal optimalizaci pro stejna klicova 
slova vice nez pred rokem a tak vim, ze to neni lehke (i kdyz 
mne tesi, ze se onen web jeste dnes umistuje velmi dobre).

> Seznam - Nejsme mezi prvnimi deseti
> Atlas - Nejsme mezi prvnimi deseti
> Centrum - Nejsme mezi prvnimi deseti

To je ale jiny problem. Tady asi mate na mysli hledani v 
katalogu, nikoli fulltextem po celem webu (jinak by vam Seznam 
vysel stejne jako Google). SERP (pozice ve vysledcich hledani) v 
katalogu sice jde take ovlivnit, ale preci jen existuji dost 
silna omezeni a u nekterych katalogu se to spatne dela pro jiz 
existujici zaznamy, protoze ochota editoru provadet zmeny v 
popisu je minimalni.

> Zatim co mi dorazily ty dve nabidky na
> SEO, tak vsechny nabizeji optimalizaci za
> fixni cenu, coz je mozna dobry model pro vas
> jako poskytovatele SEO, ale stalo by za
> zamysleni, jestli je to idealni model i pro klienty

Jak kdy. Pri hodnoceni nakladu na SEO musite krome odmeny 
konzultantovi pocitat i s naklady na vasi strane. Nekdy je 
potreba upravit pouzivany CMS (system pro spravu obsahu), casto 
je treba novy obsah, vzdy (pokud jde o Google) prijde vhod co 
nejvic kvalitnich zpetnych odkazu. S casti techto ukolu vam muze 
konzultant pomoci, ale cas je vzdy na klientovi a ne kazdy k 
tomu pristupuje zodpovedne.

> Me by vice vyhovovalo napr. to, ze bychom
> platili treti strane (poskytovateli SEO) za ziskani
> kazdeho navstevnika nad tech nasich prumernych
> 800 tydne z vyhledavacu.

Nic vam nebrani pozadovat od konzultanta takto postavenou 
smlouvu. Otazka samozrejme je, zda se vam s nim podari opravdu 
dohodnout podle svych predstav. Hodne bude zaviset na vzajemne 
duvere a zarukach dlouhodobe spoluprace.

> Pokud by nekdo prisel s tim, ze nam zvedne treba
> pocet lidi z vyhledavacu z 800 na 5000 tydne,
> tj. 20.000 lidi mesicne, strasne rad budu platit
> treba 30 haleru za kazdeho navstevnika nad ten nas
> defaultni pocet

Obavam se, ze predstava zvyseni uz dost slusne navstevnosti o 
600% neni moc realna a 30 haleru za navstevnika je urcite prilis 
malo. Cesky trh zase takovy potencial nema, fulltexty se pro 
cestinu zatim pouzivaji radove mene nez katalogy. Popravde 
receno, seriozni SEO konzultant by vam mel predevsim za nizkou 
fixni castku (byt treba zavislou na poctu cilenych slov) udelat 
analyzu, ze ktere vyplyne, zda se vam SEO vubec vyplati a pokud 
ano, tak pro ktere konkretni segmenty klicovych slov.

> Pokud by to bylo daleko vice specializovane
> slovo jako treba "sms aplikace", jsem ochoten
> za kazdeho navstevnika platit treba 10 Kc.

Zrovna to by nemel byt problem. Na tento dotaz vedou v Googlu 
stranky s GPR 2-3, takze vy je se svym potencialem rozsahlejsiho 
webu se zakladnim GPR 5 spolknete jak malinu. Staci udelat na 
tuto frazi zacilenou obsahovou stranku a spravne ji se zbytkem 
prolinkovat. Nektery z konzultantu, kteri vam zaslali sve 
nabidky, vam jiste poradi konkretneji.

> jestli je mozne zjistit kolik uzivatelu
> prislo pres konkretni klicove slovo,

Ano, jde to zjistit s urcitym zkreslenim, ktere maji vsechny 
statistiky navstevnosti.

Zdravi,

Marek Prokop



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 07. 12. 2002, 18:25 CET