PPC a ceny za klik (bylo: dotaz)

From: Marek Prokop (mprokop@prokopsw.cz)
Date: 07. 12. 2002, 18:36 CET


suk@centrum.cz [SMTP:suk@centrum.cz] napsal:
> to co pisete, je uz ale davno vymyslene -
> na to nepotrebujete SEO (SEM) specialistu,
> ale staci Vam uplne CPC :-))

Asi myslite PPC (pay per click) vyhledavace. Copak o to, 
vymyslene uz byly, ale s jejich pouzitim na ceskem internetu je 
trochu problem. Existuji zatim dva -- qwer.cz a etarget.cz. Z 
prvniho se nedockate vubec zadne navstevnosti a z druheho velmi 
male, protoze ma pokryty zatim jen druholigove portaly (Tiscali, 
Volny, Quick).

Samozrejme lze pouzit i Google AdWords, ale priznam se, ze jsem 
to pro ceske stranky nikdy nezkousel.

Pak je tu jeste otazka ceny. Pokud by zde existoval idealni trh, 
byla by inzerce v PPC vyhledavacich dlouhodobe drazsi nez 
klasicke SEO, protoze ma oproti SEO vyhody v mnohem vyssi 
pohotovosti, flexibilite a svym zpusobem i v o neco lepsim 
cileni. Proto se obcene PPC vyhledavace hodi spise pro sezoni a 
narazovou propagaci. Zakladni tema webu by rozhodne melo byt 
zajisteno klasickym SEO.

Zdravi,

Marek Prokop



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 07. 12. 2002, 18:45 CET