RE: nedostatecna oprimalizace a nezjistitelnost vsech vhodnych frazi

From: Marek Prokop (mprokop@prokopsw.cz)
Date: 10. 12. 2002, 13:38 CET


Libor Novacek [SMTP:libor@libor.cz] nasal:
> tak jsem si letmo zkusil, jak ma SEO/SEM
> guru Marek Prokop udelanou optimalizaci
> svych projektu a docela me to pobavilo:
>
> Google na dotaz "poradna pro webmastery" vrati
> zejmena stranky pro homosexualy na domene 004.cz,
> ktere nejsou relevantni

To jste uhodil hrebik na hlavicku. Sova sice vychazi dobre napr. 
pro:

návody pro webmastery, 1-2/559
články pro webmastery, 1-2/7060
služby pro webmastery. 1-2/9930
příklady pro webmastery, 2-3/277
rady pro webmastery, 8-9/13400
informace pro webmastery, 9-10/22900
atd.

ale na "poradna pro webmastery" se opravdu nechyta. Je to tezke 
-- je to web, ktery ma malo obecnych stranek a jedna stranka 
nejde optimalizovat na prilis mnoho slov najednou. Teziste 
navstevnosti stejne tvori clanky a zcela specialni dotazy, ktere 
se sice opakuji malokdy, ale zato jich je hodne.

Mimochodem, na Sovu chodi nejvic lidi na dotaz "css samples" 
(5/91200, jeste nedavno byl prvni, nebo druhy) a "css hr" 
(1/140000). Tyhle dva dotazy udelaly v listopadu 92+97 navstev. 
Z jednoznacne ceskych dotazu (nepocitam dotazy jako "css menu") 
je az na 22 miste "sova" (6 dotazu), na 26. miste "sova v siti" 
(5 dotazu) a na 28. miste "tvorba HTML" (5 dotazu).

> Jenze jak zjistit, jaky dotaz webmaster,
> hledajici radu, pouzije.

To je problem. V anglictine si jde pomoci statistika Overtury, 
pro cestinu to lze castecne nahradit testovanim slov v Google 
AdWords. Kdyby ale takovy seznam prodaval svou statistiku 
hledanych slov, bylo by to mnohem lepsi.

Snad podobnou sluzbu alespon casem nabidne eTarget.

Zdravi,

Marek Prokop



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 10. 12. 2002, 13:45 CET