RE: Statistika hledanych slov (bylo: Par veci)

From: Martin Kopta (martin.kopta@garcon.cz)
Date: 08. 07. 2003, 12:14 CEST


---> Bonjour,

> Ano, ale problem techto clanku je ten, ze se zameruji na masove 
> hledana slova. V SEO naopak jde vetsinou o hodne specificke 
> dotazy, napr. zda lide hledaji spise piana, pianina, nebo 
> klaviry. Jenze se obavam, ze v tom by nam Alenka nepomohla. 
> Casto asi je i v Seznamu frekvence hledani techto frazi tak 
> mala, ze bude mit statisticky malou hodnotu.

Alenka je hodne specificka druhem uzivatelu, hledanych frazi 
a zpusobem vyhledavni. Zajimava neni ani tak tematicka struktura 
dotazu v ni, jako spis struktura syntakticka. V Alence se hodne 
setkate s velmi presnymi dotazy (dve tri slova -- zadna vyjimka). 
Take pocet uzivatelu, kteri Alenku adoptovali je docela nizky 
a vyhledavaji ve velmi odlisnych zdrojich oproti uzivatelum portalu -- 
nehodi se tedy na podobne kejkle. 

Kdyz napriklad odmitam pouzivat pro ucely svych clanku vysledky 
treba z Quicku, tak to neni z nejake nevrazivosti k Telecomu, ale 
proste proto, ze i nejcasteji hledane fraze se tu pocitaji v desitkach, 
maximalne stovkach kusu. V breznovem clanku na tema sezonnich 
spicek pro klicova slova (StB vs. Irak) jsem musel pro Quick pouzit 
mesicni pocty slov, pro Tiscali denni, zatimco pro Seznam jsem 
mohl mit k dispozici treba hodinove statistiky.

Na druhou stranu, jen od Adama dostavam uplnou tabulku vsech 
dotazu, takze nad ni lze provadet analyticke ukony. Neverim, ze 
nejaky dalsi provozovatel vyhledavace by lidem zvenci poskytl takovy 
nastroj. Kdyz je pro vyhledavace problem vydat i jen pocty dotazu 
a podily na objemu vsech, zmeny v case a dalsi zakladni veci, 
nema valneho smyslu jejich klicova slova rozebirat.

  Pekny den

Martin Kopta, DigiWeb.cz

>> GTS obvinila Eurotel a T-Mobile z diskriminacnich cen
http://digiweb.cz/?p=i00000_d&a[id]=13057340

--
=M=



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 08. 07. 2003, 12:15 CEST