RE: Vysledky SEO 9Re: Par veci0

From: Marek Prokop (mprokop@prokopsw.cz)
Date: 08. 07. 2003, 16:45 CEST


> 2) navstevnost pred a po SEO

Kdyz uz jsme u tech konkretnich prikladu, take se zapojim do 
diskuse. Shodne s pany Veselym a Vanharou bych vyzdvihl primy 
obchodni efekt SEO v kontrastu k prostemu objemu navstevnosti.

V minulem prispevku jsem psal o nasem projektu, ktery se na dve 
hlavni fraze v Googlu po Dominicu hodne propadl a ted se teprve 
pozvolna vraci na predchozi dobre pozice. Konkretni cisla 
vypadaji nejak takto:

Propad klicoveho slova z druhe poloviny prvni stranky do treti 
desitky --> pokles poctu prichodu pres toto slovo na pouha 4 % z 
puvodni hodnoty.

Propad klicoveho slova z prvnich tri mist na prelom prvni a 
druhe stranky (kolisalo) --> pokles poctu prichodu pres toto 
slovo na cca. 40 %.

Ted prijde to zajimave: celkovy pokles objemu navstevnosti z 
Googlu byl jen cca. 30 % (tj. asi na 70 % puvodnich hodnot). 
Propad v reakcich (objednavky, poptavky, dotazy, atd.) byl vsak 
zretelne vetsi.

Z toho je dobre videt, ze u komercnich projektu, jejichz 
zakladem je nabidka konkretniho zbozi/sluzeb, nezalezi na objemu 
navstevnosti. Zalezi na dobrem cileni a ukolem SEO je toto 
cileni kultivovat. Je-li SEO aplikovano v tomto duchu, dochazi 
navic ke zretelnemu zvyseni srozumitelnosti a pouzitelnosti webu 
pro uzivatele, coz ma dalsi pozitivni obchodni efekt.

Zdravi,

Marek Prokop
* Novinky pro webove autory: http://www.sovavsiti.cz/weblog/ *



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 08. 07. 2003, 16:50 CEST