cil SEO (bylo: seo v URL -- dodatek)

From: Marek Prokop (mprokop@prokopsw.cz)
Date: 26. 08. 2003, 13:14 CEST


Peter Sedik [SMTP:Peter.Sedik@visicom.sk] napsal:

> Ja by som si dovolil trochu oponovat posledne
> vyjadrenemu nazoru

Ja si zase dovolim oponovat vasemu nazoru :-)

> Myslim ze cielom toho chlapika bolo to,
> aby sa na urcite klucove slova dostal na
> prvu poziciu vo vyhladavacoch kontakt na
> jeho firmu - a to sa mu podarilo.

IMHO to je chybny cil ilustrujici absolutni nepochopeni toho, o 
co na Webu jde. Pro podobne ucely slouzi telefonni seznam, at uz 
papirovy, nebo ten s velkym S (mimochodem, pomerne hodne firem 
ma v Seznamu a na Atlasu jen firemni kontakt bez odkazu na sve 
stranky).

> Povedat ze ta stranka je sh*t je podla mna
> jednak off-topic tejto diskusie,

IMHO to neni off topic. Soucasti SEO urcite je i to, na jakou 
cilovou stranku jsou odkazy z katalogu a vyhledavacu smerovany a 
potazmo pak i to, jak je dana stranka schopna navstevnost z 
katalogu a vyhledavacu konvertovat.

> a jednak to ani nie je celkom pravda.

IMHO to je pravda.

> Je tam kontakt na firmu plus zakladne
> info o co tam ide - dost ludom takato
> informacia staci.

Dost je kolik? Jeden tydne? Cely pristup je prakticky shodny s 
tim, jako kdybyste si otevrel na Vaclavskem namesti (kvuli dobre 
viditelnosti) zlatnictvi, povesil na nej vyrazny poutac, dalsi 
poutace a ukazatele umistil na kazdy roh Prahy 1, ale na 
vybaveni samotneho obchodu by vam uz nezbyly penize. Na zamcene 
dvere byste proto povesil cedulku, ze se obchod nachazi v 
Prelouci a ze zajemci maji zavolat na to a to cislo.

Nevim, ale podle mne se obchody takto nedelaji.

> Nesuhlasim ani s tym, ze  "Kdyby si ten dotycny
> dal radsi praci se samotnym webem ..." - preco by
> mal?

Protoze nektere veci ma smysl udelat bud poradne, nebo vubec.

Hezky o tom psal Gerry MacGovern v jedne eseji. Psal o tom, ze 
zajemce/zakaznik voli web proto, ze si chce ted hned vybrat a 
nakoupit, zjistit informace, atd. Kdyby chtel jit do nejblizsiho 
kamenneho obchodu, tak by tam sel a nechodil by na web. Kdyby 
chtel nekam telefonovat, tak by si vzal Zlate stranky, nekam by 
zatelefonoval a nechodil by na web. Atd.

Viz: Lenost je motorem pokroku

http://sovavsiti.cz/weblog/2003_01_12_ba.html#87351820

> tazisko propagacie jeho biznisu pravdepodobne
> nelezi na WWW.

Na WWW nelezi teziste propagace zadneho byznysu (omlouvam se, v 
cestine to piseme s tvrdymi y), protoze WWW neni reklama. WWW je 
byznys sam o sobe. Je to proste ta prodejna, o ktere jsem psal 
vyse.

> Ja mam skor dojem, ze peniaze ktore pouzil
> na internetovu propagaciu svojej firmy vyuzil
> dost dobre

IMHO je vyuzil velmi spatne.

> - neutratil velke sumy na dizajn a prevadzkovani
> webu

Ano, cili jinymi slovy neutratil penize za vybudovani prodejniho 
kanalu. Vcelku logicky proto timto kanalem nic neproda. Byznys 
neni jen o setreni nakladu, ale take o ziskavani prijmu ;-)

Zdravi,

Marek Prokop
* Novinky pro webove autory: http://www.sovavsiti.cz/weblog/ *



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 26. 08. 2003, 13:17 CEST