RE: Skryty text pomoci CSS

From: Marek Prokop (mprokop@prokopsw.cz)
Date: 06. 11. 2003, 01:34 CET


Ales@Studeny.cz [SMTP:ales@studeny.cz] napsal:

> Promin Marku, ale opravdu v tom nevidis velkou
> spamovaci diru? Ja tedy ano a jako vyrobce FT,
> bych hodne dumal jak ji ucpat. Skryty text je preci
> nejstarci a nejucinejsi metoda jak se dostat na
> spici a display: none; je asi o 100% lepsi nez mit
> text barvou pozadi.

Ale ano, vidím v tom velkou spamovací díru, ale nevidím možnosti, jak ji 
automatizovaně, bez osobního posouzení konkrétního případu, odhalit. 
Jediné, co si dovedu do budoucna představit, je to, že vedle placených 
upřednostněných odkazů budou i placené garantované odkazy -- garantované v 
tom smyslu, že vyhledavač bude uživatelům garantovat jejich kvalitu a 
relevanci.

Jako majitel webu bych si v takovém případě zaplatil roční poplatek za 
zařazení x stránek do Googlu a Google by je namátkově prověřoval. Jakmile 
by shledal porušení pravidel, stránky by z garantovaného výpisu vyřadil a 
moje peníze by bez náhrady propadly. To by zřejmě vyřešilo spamování 
alespoň v těch nejkonkurenčnějších segmentech.

Jediný problém vidím v tom, že praxe zatím životaschopnost tohoto modelu 
nijak nedokazuje. Dobrý příklad je Yahoo!, které kromě Inktomi, což bylo 
tradiční PFI (pay for inclusion), udělalo PFI i z AlltheWebu a PFI je už 
dlouho i katalog Yahoo!. Nejlepší výsledky přitom nyní IMHO dává AltaVista 
(opět po letech), která se jako jediná z této skupiny vyhledavačů nechová 
jako PFI. Možná je to ale jen přechodný stav v období, kdy Yahoo! celé své 
vyhledavačové portfolio konsoliduje a jednotlivé stroje nějak (zatím 
neznámo jak) profiluje.

Zdraví,

Marek Prokop
* Novinky pro webove autory: http://www.sovavsiti.cz/weblog/ *



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 06. 11. 2003, 01:54 CET