Re: marketing pro hlupacky (bylo: Kam umistit navigaci)

From: Robert Nemec (rob_list@robertnemec.com)
Date: 27. 11. 2003, 11:05 CET


Tohle se, Roberte, učí na té škole, kde jste vystudoval psychologii?

---

Neurazejte mi moji alma mater (http://www.fss.muni.cz/) :-).

opak -- nechuť lidí nechat se oblbovat jednostranně proudící reklamou.
IMHO je celá podstata marketingu na Internetu založena na tom, že lidé
sami, aktivně vyhledávají informace, porovnávají nabídky, racionálně je
hodnotí, vyměňují si zkušenosti, atd.

---

Vim, ze se na tom neshodneme. Uz jsme o tom spolu nekolikrat mluvili.

I inteligentni lide mohou byt "tupi". Navic podle Guilforda existuje 120
druhu inteligenci (presneji "faktoru intelektu"). Takze muzete mit
genialniho spisovatele, ktery ale nebude vedet, kam ma na strance kliknout.

Je ale pravda, k dnesnim vyspelym lidem se musi pristupovat jinak, nez pred
30 lety, marketing musi byt promyslenejsi a rafinovanejsi.

---

Takže bych si váše tvrzení dovolil parafrázovat takto: předpokládejte, že
lidé chtějí pravdivé a úplnné informace a že si je na Internetu najdou a
správně vyhodnotí. Pak budete mít v internetovém marketingu úspěch.

--

To je hodne odvazne tvrzeni. Lidi bohuzel moc pravdive informace nechteji.
Oni chteji informace, ktere vyhovuji jejich pohledu na svet. Rovnez tak s
kognitivnimi schopnostmi jsem hodne na pochybach. Kdyby lide byli schopni
vyhodnocovat informace, tak bychom treba nemeli takove slozeni parlamentu,
jake mame.

---

A to má být důkaz všeobecné tuposti lidí?

---

Tu "tupost" myslim ve dvou rovinach:

1. schopnost manipulace. Ve vztahu v SEO staci dat do titlu slovicka jako
"free" a lidi vam na to zarucene kliknou casteji, nez kdyz to tam nebude.
Clovek ma stale neochvejne presvedceni, ze neco v byznysu muze byt zadarmo.
Coz je samozrejme blbost.
2. nutnost podavat informace ze strany marketeru jednoduse. Takze na na
titulek "Exploruj svůj kognitivní styl nivelizace - pointování" vam skoro
nikdo neklikne, kdezto na "work with your mind, see what you find" ano.

Navic "mind" je nespocetne vicekrat vyhledavano nez cokoli z  "Exploruj svůj
kognitivní styl nivelizace - pointování".

Rob
http://www.robertnemec.com | Pohodovejsi Vanoce: http://www.milyjezisku.cz/



This archive was generated by hypermail 2.1.3 : 27. 11. 2003, 11:05 CET