Re: Vysledky?

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 08. 03. 2004, 20:36 CET
Petr Hladiš napsal(a):
> není mi zcela jasné, jak toto číslo měřit (nejedná-li se samozřejmě
> o internetový obchod.)

Pan Enderle psal o zvýšení počtu zákazníků. Zařízení (v tomto případě
web), ve kterém usiluji o zvýšení počtu zákazníků, bych asi vždy
nazýval obchodem. To, že třeba neobsahuje klasický nákupní košík,
ještě neznamená, že to obchod není.

> 1) Zvýšením obratu - řekl bych, že může být způsobeno mnoha faktory
> a těžko budu prokazovat, že právě SEO bylo to, co to způsobilo.
> Navíc ne vždy je zvýšení obratu tak markantní.

Velmi záleží na konkrétních podmínkách projektu. Jsou případy, kdy je
prakticky celý obrat realizován přes web a pak je tento způsob možný.
Použít jde i tehdy, když zákazníci přímo přes web objednávají nebo
alespoň poptávají. V případech, kdy očekáváte jen emailový či
telefonický kontakt, lze použít speciální adresy a telefonního čísla,
jako se to dělá u tiskové inzerce.

> 2) Nějakou slevou pro zákazníky, kteří přišli přes internet? To mě
> připadá ne vždy realizovatelné, ale zato docela přesné.

Ano, to se dělá často (a také se to používá v tisku). Stačí generovat
slevové kupony, což je zároveň dobrý marketingový trik. Použili jsme
to kdysi s úspěchem u jedné lokální pizzerie.

> Každý Čech rád slevu využije...

... Ta pizzerie byla kdesi v New Jersey, takže nejen Češi... :-)

> 3) Pak už mě napadá jen myšlenka se každého zákazníka ptát, kde se o
> firmě dozvěděl (nejspíš nějaká forma dotazníků spokojenosti.)

I to se může hodit, např. jde-li o informační stránky zákaznické
podpory. V takových případech však obvykle nejde o získání nových
zákazníků. Spíš jde o spokojenost zákazníků a/nebo úsporu nákladů na
call centra a podobná zařízení.

> Jak to děláte ostatní?

Někdy opravdu stačí sledovat jen návštěvnost z vyhledavačů přes
konkrétní fráze. Platí to ale jen v případě, že už mám tu návštěvnost
velmi dobře zmapovanou a přesně vím, jaký efekt mi přináší. Jsou
projekty, kde sleduji pravidelně jen statistiku příchodů přes klíčové
fráze a na pozice ve vyhledavačích se podívám jen v případě, že se
začne dít něco divného.

Zdraví,

Marek Prokop
Received on Mon, 8 Mar 2004 20:36:02 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 08. 03. 2004, 20:41 CET