K vysledkum

From: Robert Nemec <rob_list (zavinac)>
Date: 08. 03. 2004, 22:09 CET
Dovolim si, krome poznamek Marka a SuKa, se kterymi se ztotoznuji, pridat
par vlastnich:

1. Vzdy si reknete, co je cilem SEO. Klasicky to byva zvyseni prijmu a/nebo
snizeni nakladu.

To druhe se zatim moc nepouziva. Ale my tedka pracujeme treba na jednom
projektu, jehoz cilem je, aby si lide nasli pokud mozno vsechny informace
pres web a nevolali na zakaznickou linku. Po nejake dobe se provede
zhodnoceni, zda-li doslo ke snizeni zateze zakaznicke linky a kolik se tedy
usetrilo (poplatky za zelenou linku, mzdy, call-centrum...). Ha, tedka
koukam, ze Marek Prokop uz o necem podobnem psal. :-) Proc my dva vzdy
piseme stejne? ;-)

Prvni je myslim jasne.

Pokud si nestanovite cile, nema SEO smysl.

2. Muj oblibeny Robert A. Henlein rikal neco ve smyslu, ze co se neda
vyjadrit cisly, nema smysl. Jako vzdy trochu provokoval. Ale u kazdeho slova
si muzete spocitat velmi presnou navratnost. Jasne, ze to bude trochu i
odhad. Ale pri dobrych zkusenostech muze byt dosti presny. Doporucuji Vam
muj clanek http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=3244.

Na druhou stranu priznavam, ze pokud nevite "jak na to", tezko vykouzlite
odpovidajici cisla.

3. Krome jiz zminenych prostredku panove zapomneli na stara dobra cookies.
:-)

Jinak u zakazek byste mel VZDY sledovat, kde Vas zakaznici objevili.

4. Samozrejme, ze jednotlive marketingove prostredky se michaji. V tom
pripade musite aspon trochu verit vyzkumum. Jestlize napr. z vyzkumu vite,
ze pro Vas obor ma SEM maly vyznam pro First Learn, ale pro velky pro
Purchase Decision, i kdyz se pak prodej uskutecni - extremni priklad - u
pumpy na Zapadakove, pak do SEM pujdete.

Ale opet: pokud dnes a denne nesledujete obor, tezko muzete mi v hlave
vsechny tyto poznatky.

Rob
http://www.robertnemec.com/
Received on Mon, 8 Mar 2004 22:09:25 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 08. 03. 2004, 22:09 CET