Klikání na pozice (bylo: Vhodna klicova slova)

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 10. 03. 2004, 18:39 CET
Lukáš Kunc napsal(a):

> P(použije frázi A) = P(přijde přes frázi A) / P(klikne na pozici X)

Omlouvám se, že nekomentuji, ale moje matematická nevzdělanost mi
nedovoluje, abych to pochopil. Kdyby to šlo nějak přetlumočit pro
zabedněnce mého typu, byl bych vděčný.

Zaujala mne však jiná věc:

> Pokud bychom pro konkrétní vyhledávač znali pravděpodobnost, že
> uživatel klikne na pozici X ve vyhledávači...

Zřejmě máte pocit, že uživatele klikají na pozice. To je ovšem dost
zásadní omyl. Uživatelé klikají na odkazy. Kdyby klikali na pozice,
stačilo by, aby vyhledavač vypsal prvních pár odkazů a s tím ostatním
by si vůbec nemusel dávat práci.

Proto jsem zde nedávno zdůrazňoval, že pozice má na CTR odkazu vliv
jen v kontextu ostatních odkazů (a samozřejmě spolu se statistickou
distribucí všech možných významů konkrétního dotazu).

Jinými slovy, pro určitý dotaz může mít třeba čtvrtá pozice v průměru
větší CTR než první, zatímco u jiného dotazu tomu bude naopak.

Zdraví,

Marek Prokop
Received on Wed, 10 Mar 2004 18:39:27 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 10. 03. 2004, 18:40 CET