Re: Klikání na pozice (bylo: Vhodna klicova slova)

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 10. 03. 2004, 19:14 CET
Lukáš Kunc napsal(a):

> P(Y) udává pravděpodobnost, že nastane jev Y....

Děkuji za vysvětlení (i panu Enderlemu), už tomu (snad) rozumím.
Nejsem si ale jist, zda to řeší původní problém výběru klíčových slov,
protože tam šlo o porovnání frekvence hledání -- tj. vašeho P(použije
frázi A) -- s konkurenčností, která jde částečně odhadnout z počtu
vrácených odkazů na daný dotaz.

> pokud chcete nějaký reálný jev (např kvalitu stránky) pojmout
> exaktně pomocí matematiky, je často nutné ho zjednodušit ( ~

To chápu. Problém je jen v tom, že někdy to funguje a někdy ne. Někdy
to jde prakticky využít a jindy je to jen teoretická hříčka. Obávám
se, že toto je spíš ten druhý případ.

> Pokud zprůměrujete všechny dotazy a uživatele, dospějete určitě k
> stabilním hodnotám

Ano, to určitě ano, ale:

1) Jak mi to pomůže vybrat vhodná klíčová slova?

2) Jak mi to pomůže odhadnout CTR konkrétního odkazu na konkrétní
pozici (menší než 10) v konkrétním vyhledavači pro konkrétní dotaz?

Domnívám se, že nijak.

Zdraví,

Marek Prokop
Received on Wed, 10 Mar 2004 19:14:21 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 10. 03. 2004, 19:16 CET