Re: Klikání na pozice (bylo: Vhodna klicova slova)

From: Lukáš Kunc <lukas (zavinac)>
Date: 10. 03. 2004, 19:39 CET
Marek Prokop napsal(a):

>>P(Y) udává pravděpodobnost, že nastane jev Y....
>>    
>>
>
>Děkuji za vysvětlení (i panu Enderlemu), už tomu (snad) rozumím.
>Nejsem si ale jist, zda to řeší původní problém výběru klíčových slov,
>protože tam šlo o porovnání frekvence hledání -- tj. vašeho P(použije
>frázi A) -- s konkurenčností, která jde částečně odhadnout z počtu
>vrácených odkazů na daný dotaz.
>
>  
>
Tak tomu zase nerozumím já. Co má četnost použití fráze (P("použije 
frázi A")) co do činění s konkurenčností ? Leda tak, že četnost použití 
následně přináší vyšší konkurenčnost, protože na často vyhledávanou 
frázi každý optimalizuje.

>>Pokud zprůměrujete všechny dotazy a uživatele, dospějete určitě k
>>stabilním hodnotám
>>    
>>
>
>Ano, to určitě ano, ale:
>
>1) Jak mi to pomůže vybrat vhodná klíčová slova?
>  
>
Cílem je zjistit vyhledávanost frází. Vyberu si několik (desítky ?) 
frází, které se mi zdají rozumné pro mé potřeby (tedy ne "sex" na 
stránce o Chorvatsku, pane Němče !). Podívám se, kolikrát ke mně přes 
kterou z těchto frází uživatelé přišli, tím dostanu P("přijde přes frázi 
A") (je to počet přístupů přes frázi A / celkový počet). Za předpokladu, 
že znám P("klikne na pozici X") a pozici X svojí stránky pro frázi X, 
vypočtu pro každou frázi P("použije frázi A"). Pro ty fráze, které mají 
největší pravděpodobnost užití optimalizuji, pokud jsem odvážný SEO. 
Pokud jsem "zbabělý" SEO, optimalizuji pro ty, které mají nevětší podíl 
P("použije frázi A") / konkurenčnost fráze A.

>2) Jak mi to pomůže odhadnout CTR konkrétního odkazu na konkrétní
>pozici (menší než 10) v konkrétním vyhledavači pro konkrétní dotaz?
>  
>
>Domnívám se, že nijak.
>  
>
Viz výše - vysoká P("použije frázi A") znamená vysoký CTR, ale konkrétní 
velikost CTR vám jistě nevrátí. Jenže tu nepotřebujete (aspoň já 
myslím), protože zadání znělo vybrat z daných frází ty nejlepší. 
Netvrdím, že tento postup je nepřesnější nebo nejlepší, ale pro mě jako 
amatéra je jistě přijatelnější, než zaplatit na zkoušku eTarget.

>Zdraví,
>
>Marek Prokop
>  
>

-- 
Lukáš Kunc,
Penzion České chalupy - ubytování na Šumavě
http://www.ceskechalupy.cz/



Received on Wed, 10 Mar 2004 19:39:38 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 10. 03. 2004, 19:38 CET