Re: Klikání na pozice (bylo: Vhodna klicova slova)

From: Lukáš Kunc <lukas (zavinac)>
Date: 10. 03. 2004, 21:14 CET
Lukáš Kunc napsal(a):

> Marek Prokop napsal(a):
>
>> Lukáš Kunc napsal(a):
>>  
>>
>>> proč by vysoká vyhledávanost neměla souviset s vysokým CTR pro
>>> odkazy na čelných pozicích ...
>>>   
>>
>>
>> A proč by měla? CTR není absolutní, nýbrž poměrový ukazatel:
>>
>> CTR = Počet kliknutí / Počet zobrazení
>>
>> Zdraví,
>>
>> Marek Prokop
>>
>>  
>>
> Omlouvám se za tu blbost. Teď už vím, co je CTR :-). Zmátlo mě totiž, 
> že se vůbec o CTR v souvislosti s výsledky vyhledávání mluví. Nemělo 
> by být CTR ve výsledcích hledání pro danou pozici konstantní ? Copak 
> někdo vyhledává nějaký dotaz jen tak, aniž by měl v plánu kliknout na 
> výsledek hledání ? CTR chápu u bannerové reklamy, AdWords, ale u 
> výsledků vyhledávání ??
>
Máte asi pravdu, pane Prokope, asi není konstantní pro pozici. Ale pak 
je konstantní pro odkaz, tj. pro daný snippet a text odkazu, ne ? Nebo 
myslíte, že se mění i s pozicí ? To bych neřekl. S pozicí se mění 
P("klikne na pozici X"), ale to už v modelu máme zahrnuto a nemá smysl 
ho brát znovu do úvahy.

Na druhou stranu, pokud je CTR konstantní pro odkaz, máme přesnější 
model, ovšem se dvěma neznámýma.

P("přijde  přes frázi A") = P("použije frázi A") * P("klikne na pozici 
X") * P("zaujme ho náš odkaz")

kde CTR = P("zaujme ho náš odkaz").

Pokud tedy znáte jakékoliv 3 parametry, můžete si dopočítat zbylý, 
například CTR. Doufám, že jsem Vás touhle diskuzí neunudil k smrti a 
snad tu někomu alespoň něco přinesla :-)

-- 
Lukáš Kunc,
Penzion České chalupy - ubytování na Šumavě
http://www.ceskechalupy.cz/
Received on Wed, 10 Mar 2004 21:14:59 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 10. 03. 2004, 21:13 CET