Re: Klikání na pozice (bylo: Vhodna klicova slova)

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 10. 03. 2004, 21:24 CET
Lukáš Kunc napsal(a):
> Nemělo by být CTR ve výsledcích hledání pro danou pozici
> konstantní? Copak někdo vyhledává nějaký dotaz jen tak, aniž by měl
> v plánu kliknout na výsledek hledání ?

Právě že není ani zdaleka konstantní. Proto jsem psal o tom, že lidé
klikají na odkazy a ne na pozice. Když se na jakýkoli dotaz objeví na
první pozici ono již citované:

   No Title
   Your browser does not support frames.

(a to se opravdu stává i u dost frekventovaných dotazů), tak bude CTR
takové první pozice velmi nízké.

Další věc je, že lidé mají tendenci často hledat velmi obecné
slova/fráze. Např. to chorvatsko -- to je samozřejmě zcela nesmyslný
dotaz, protože může mít desítky významů. Někdo tak hledá zájezd do
Chorvatska, někdo jen ubytování, někdo už ubytování má a zajímají ho
reálie (mapy, měna, atd.), někdo píše referát o dějinách Chorvatska a
nějaký novinář si potřebuje ověřit, kdo tam právě vládne.

Připusťme ale, že třeba 60 % těch, co hledají Chorvatsko, hledá ve
skutečnosti cestovní kancelář, která je tam odveze a ubytuje. Když se
pak ale na první pozici objeví stránka s titulkem "Utváření žulových
vyvřelin na pobřeží Chorvatska v ranných třetihorách", tak bude CTR
opět zanedbatelné.

Obecně platí, že čím konkrétnější dotaz (obvykle víceslovný), tím
vyšší korelace mezi pozicí a CTR. Ani to ale asi neplatí vždy.

Zdraví,

Marek Prokop
Received on Wed, 10 Mar 2004 21:24:42 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 10. 03. 2004, 21:25 CET