Re: Klikání na pozice (bylo: Vhodna klicova slova)

From: Lukáš Kunc <lukas (zavinac)>
Date: 10. 03. 2004, 21:57 CET
Marek Prokop napsal(a):

>Další věc je, že lidé mají tendenci často hledat velmi obecné
>slova/fráze. Např. to chorvatsko -- to je samozřejmě zcela nesmyslný
>dotaz, protože může mít desítky významů. Někdo tak hledá zájezd do
>Chorvatska, někdo jen ubytování, někdo už ubytování má a zajímají ho
>reálie (mapy, měna, atd.), někdo píše referát o dějinách Chorvatska a
>nějaký novinář si potřebuje ověřit, kdo tam právě vládne.
>  
>
Ano, ano, stokrát ano. Přesvědčil jste mě. CTR nemá smysl počítat pro 
odkaz, ale pro dvojici (odkaz; dotaz), to jest odkaz ve výsledcích 
vyhledávání (včetně snippetu) a dotaz použitý pro vyhledávání.

Takže máme:
P("přijde  přes frázi A") = P("použije frázi A") * P("klikne na pozici 
X") * P("zaujme ho náš odkaz za předpokladu, že hledaná fráze je A")

Sice bychom mohli teoreticky použít pro výpočet P("zaujme ho náš odkaz 
za předpokladu, že hledaná fráze je A") Bayesovu větu, ale to už bychom 
se odebrali definitivně do říše matematických hříček :-)

-- 
Lukáš Kunc,
Penzion České chalupy - ubytování na Šumavě
http://www.ceskechalupy.cz/



Received on Wed, 10 Mar 2004 21:57:10 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 10. 03. 2004, 21:55 CET