Re: vliv click-thru na rank ve vyhledavacich

From: Tomas Drahokoupil <tomas.drahokoupil (zavinac)>
Date: 17. 03. 2004, 10:01 CET
On Wed, 17 Mar 2004 02:13:02 +0100, Marek Prokop wrote:
>> Google a dalsi katalogy sleduji na ktere linky se klika. Jednim z
>> mnoha duvodu by mohlo byt i vyuziti pro vypocet umisteni ve
>> vysledcich vyhledavani.
>
> Mně ta úvaha připadá poněkud nelogická. Když vezmete v úvahu, že to
> je právě Google, kdo rozhoduje o tom, na které odkazy se bude jak
> často klikat.

...da se to tak interpretovat, ale rekl bych ze primarne Google
rozhoduje o tom, ktere linky jsou z jeho pohledu relevantni k danemu
dotazu. To, ze tim zaroven rozhodne i o tom, na ktere linky se bude
vice klikat, s tim jen souvisi.  Prave v souladu s tim hlavnim cilem,
rozhodnout ktere stranky jsou nejrelevantnejsi, by bylo sledovani
klikani.

Souhlasim s tim co psal pan Ilich, ze vetsi procento kliknuti nemusi
znamenat vetsi relevanci, ze link muze pouze vypadat atraktivneji.
Ovsem zrovna tak, vetsi pocet klicovych slov na strance take nemusi
znamenat vetsi relevanci k danemu tematu nez u jine stranky ktera
jich ma malo, presto je to vyznamny faktor v algoritmech Google.

Na ne uplne nevyznamnou cast mych dotazu na Google se mi zobrazi na
prvni strance celkem nerelevantni odkazy, z nichz je na prvni pohled
videt, ze tam nemaji co delat. Zapocitani klikanosti (jako jednoho z
desitek/stovek? parametru algoritmu) by v techto pripadech nebylo
uplne od veci.

Diky vsem co odpovedeli.

Tomas
Received on Wed, 17 Mar 2004 10:01:07 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 17. 03. 2004, 10:32 CET