Re: 48 % uzivatelu internetu pouziva Google

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 09. 06. 2004, 13:23 CEST
Roberte, opíráš své závěry o nějaké konkrétnější podklady? Myslím si,
že to s podíly vyhledavačů není tak jednoduché. Zásadní otázka např.
je, čím vůbec tržní podíl vyhledavače měřit:

- počtem lidí, kteří ho znají?
- počtem lidí, kteří ho použijí alespoň jednou za určité období?
- počtem návštěv za určité období?
- počtem dotazů za určité období?
- časem stráveným vyhledáváním za určité období?

Další, a možná značně odlišná, věc je potenciál vyhledavače jako
marketingového či prodejního prostředku. Aniž bych chtěl jakkoli
zpochybňovat dominantní roli Seznamu v ČR, je nepochybné, že se v něm
koncentrují méně zkušení uživatelé Internetu. Pro ty může (i když
nemusí) být charaktiristické např. toto:

- Internet používají zřídka (třeba jen jednou za měsíc).

- Zřídka něco vyhledávají, i když používají Internet častěji.

- Neumějí vyhledávat a používat Internet příliš dobře a ze služeb
nalezených stránek proto využijí méně, než uživatelé zkušenější.

- Obávají se přes Internet nakupovat.

Problém je v tom, že to vše jsou jen spekulace, protože konkrétní data
AFAIK nejsou k dispozici. Je klidně možné, že přes Google se i v ČR
dělá třebas dvakrát víc obchodů než přes Seznam. Osobně to sice
nepovažuji za pravděpodobné, ale netroufám si vyslovit žádný
konkrétnější odhad, protože k němu prostě nemám podklady.

Je zde snad někdo, kdo dostatečné podklady má?

-- 

Zdraví,

Marek Prokop

Robert Nemec napsal(a):
>> Mozna prave proto ze Seznam vali ty reklamy tak u nej Cesi
>> zustavaji.

> Ne, Cesi totiz nic jineho neznaji.

> Otresne je to i na skolach. Pouziva se Seznam, na VS obcas Google. A i kdyz
> lide nahodou Google znaji, nepouzivaji jej (boji se, je to anglicke, nemaji
> tam mail a zpravy, nevi, proc by meli hledat tam...).
Received on Wed, 9 Jun 2004 13:23:05 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 09. 06. 2004, 13:27 CEST