Re: 48 % uzivatelu internetu pouziva Google

From: Robert Nemec <rob_list (zavinac)>
Date: 09. 06. 2004, 13:42 CEST
> Roberte, opíráš své závěry o nějaké konkrétnější podklady? Myslím si,
> že to s podíly vyhledavačů není tak jednoduché. Zásadní otázka např.
> je, čím vůbec tržní podíl vyhledavače měřit:

To o tech lidech jsem bral z mezinarodni studie Research International
Qualitatif, ktery vysel v Marketing a media 5/2003.

> - počtem lidí, kteří ho znají?
> - počtem lidí, kteří ho použijí alespoň jednou za určité období?
> - počtem návštěv za určité období?
> - počtem dotazů za určité období?
> - časem stráveným vyhledáváním za určité období?

Souhlasim - a jsou jeste dalsi kriteria zjistovani podilu.

> Další, a možná značně odlišná, věc je potenciál vyhledavače jako
> marketingového či prodejního prostředku. Aniž bych chtěl jakkoli
> zpochybňovat dominantní roli Seznamu v ČR, je nepochybné, že se v něm
> koncentrují méně zkušení uživatelé Internetu. Pro ty může (i když
> nemusí) být charaktiristické např. toto:

> Problém je v tom, že to vše jsou jen spekulace, protože konkrétní data
> AFAIK nejsou k dispozici. Je klidně možné, že přes Google se i v ČR
> dělá třebas dvakrát víc obchodů než přes Seznam. Osobně to sice
> nepovažuji za pravděpodobné, ale netroufám si vyslovit žádný
> konkrétnější odhad, protože k němu prostě nemám podklady.
>
> Je zde snad někdo, kdo dostatečné podklady má?

Co mame prokazane (aspon u jednech obchodu), ze konverzni pomer u placenych
kampani na Seznamu byl vyssi nez u Centra a Atlasu. U placenych kampani se
to dobre srovnava - mate vsude prvni mista, stejne popisky a vysledky jsou
dosti nezpochybnitelne.

Rob
http://www.robertnemec.com/
Received on Wed, 9 Jun 2004 13:42:40 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 09. 06. 2004, 13:42 CEST