Re: 48 % uzivatelu internetu pouziva Google

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 09. 06. 2004, 14:14 CEST
Robert Nemec napsal(a):

> Co mame prokazane (aspon u jednech obchodu), ze konverzni pomer u
> placenych kampani na Seznamu byl vyssi nez u Centra a Atlasu. U
> placenych kampani se to dobre srovnava - mate vsude prvni mista,
> stejne popisky a vysledky jsou dosti nezpochybnitelne.

Základní vada těchto jednotlivých případů je, že jsou jednotlivé a
příliš specifické. To co chybí (v ČR), jsou reprezentativní
statistiky.

Mimochodem, první místa a shodné texty odkazů ještě nezaručují
nezpochybnitelnou srovnatelnost. U odkazů ve výsledcích vyhledávání
hodně záleží na kontextu. Třeba byly v daném období výsledky
vyhledávání Seznamu takové, že v něm uživatelé nenašli vaše
konkurenty, kdežto v Atlasu a Centru je našli.

Tohle bývá hezky vidět v AdWords -- odkaz, který dlouhé měsíce
fungoval z pohledu ROI perfektně, najednou fungovat přestane jen
proto, že se objeví nový konkurent, a to vás přitom ani nemusí
předběhnout v pozicích. U Seznamu, kde se CTR promítá do CPA řádově
víc než v AdWords, musí být tento vliv ještě mnohem výraznější.

-- 

Zdraví,

Marek Prokop
Received on Wed, 9 Jun 2004 14:14:42 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 09. 06. 2004, 14:18 CEST