Re: pouziti frazi "webdesign" vs. "web design" (bylo: OT ... )

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 14. 07. 2004, 20:27 CEST
Daniel Peder [ http://www.Infoset.Com ] napsal(a):

> chapu vasi uvahu, ale nevidel bych to zas tak vyhranene, specialne v
> tomto pripade a pri nasazeni v title

Dane, já vaši úvahu taky chápu a souhlasím, že na první pohled nemá
chybu, až na jedinou -- oba víme, že uvedení fráze "web design"
*jenom* v TITLE, nemá z hlediska optimalizace žádný smysl. Aby se
stránka na tuto frázi slušně umístila, musela by být použita dost
často i v běžném textu, kde by se tedy muselo střídat samotné slovo
"webdesign" s frází "web design". A to je právě to, co by IMHO
srozumitelnosti textu pro část čtenářů spíše uškodilo.

Obecně je to jeden z mála případů, kdy tvrzení "co je dobré pro
uživatele, je dobré i pro vyhledavače" tak úplně neplatí. U velmi málo
konkurenčních alternativ to jde řešit třeba stránkou se slovníčkem
odborných výrazů, ale u alternativ hodně konkurenčních je to problém.
Já ho většinou řeším přes AdWords spolu s překlepy a slovy bez
diakritiky.

Mimochodem, dalším typickým příkladem stejného problému jsou
alternativy "vyhledávače" a "vyhledavače". Chcete-li zachovat určitou
profesionální úroveň textu, musíte si zvolit jen jednu a na tu druhou
pak web, bohužel, nikdo nenajde.

Vyřešil by to až vyhledavač s opravdu inteligentní prací se synonymy.

-- 

Zdraví,

Marek Prokop
Received on Wed, 14 Jul 2004 20:27:57 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 14. 07. 2004, 20:33 CEST