Efektivita PPC (bylo: AdWords conversion tracking)

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 15. 07. 2004, 01:38 CEST
eXventura napsal(a):

> zajimalo by me, jak jsou na tom ruzne sluzby (AdWord, eTarget, Vami
> zminovany Centrum, prip. dalsi podobne) v efektivnosti..

Vztahovat efektivnost k určitému reklamnímu systému dost dobře nejde.
Jde to jen ke konkrétní kampani. PPC systémy lze hodnotit leda podle
minimální dosažitelné ceny za klik (vyhraje asi AdWords), flexibility
(vyhraje určitě AdWords) a potenciálu návštěvnosti (vyhraje asi
AdWords :-).

> Jsem soucasti mensi rodinne firmy, produkujici ekonomicky system a
> nemuzeme se dovolit dat "jen tak" 50 tisic Kc za internetovou
> kampan..

V tom případě 50 tisíc za internetovou kampaň nedávejte. S PPC systémy
je to velmi jednoduché, protože platíte jen za kliky a náklady máte
plně pod kontrolou. Z toho, co psal pan Fedor, to asi tak úplně
neplatí o Centru, ale u těch ostatních ano. Když budete chtít v Googlu
utratit 100 korun, tak tam utratíte 100 korun a ani o haléř víc. Za
těch 100 korun přitom klidně můžete získat nového klienta, možná i
dva.

Trochu mne ale mate, že jste použil sousloví "internetová kampaň".
Abychom si rozuměli, tyto reklamní systémy mají jediný cíl: dostat
cílenou návštěvnost na váš web. Právě váš web proto musí být perfektně
schopen prodat to, co prodáváte. V tom vám vyhledavače už sami o sobě
nijak nepomohou.

> Proto bych Vas chtel pozadat, jestli byste zde (nebo treba
> na soukr. mail), neuvedl vysledky Vaseho testu techto sluzeb.

Žádný *cizí* test vám nepomůže, protože každý projekt je jiný. Náklady
na získání zákazníka přes AdWords se mohou pohybovat od desítek do
desítek tisíc korun. Náklady na návštěvníka se pohybují od 1,30 Kč do
cca. 12 Kč v češtině, resp. 130 Kč v angličtině. U eTargetu je to o
cca. 4 až 5 Kč víc (a samozřejmě jen v češtině).

-- 

Zdraví,

Marek Prokop
Received on Thu, 15 Jul 2004 01:38:36 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 15. 07. 2004, 02:30 CEST