Re: osetreni duplicitnich stranek II

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 21. 07. 2004, 12:09 CEST
Koubik - VIRTSHOP CZ napsal(a):

> Mame matersky server, ktery dokazeme pomoci vykonneho nastroje
> "naskinovat" prebarvit do ruznych mutaci, vymenit loga a jine
> graficke prvky. Takto upravene weby pouzivaji na svych domenach nasi
> provizni partneri. Podle vseho co jsem se docetl v teto konferenci
> to vyhledavace zrejme posoudi (posuzuji) jako duplicitni obsah,
> ktery se navic vyskytuje mnohokrat.

Pojem duplicitní obsah je trochu matoucí a vás asi spletl. V jistém
smyslu by byl asi srozumitelnější (i když méně správný) pojem
duplicitní URL. V každém případě to, co popisujete klasické znaky
duplicitního obsahu nenaplňuje.
 
> Jak tedy toto vyresit, respektive co bychom museli do kazdeho
> takoveho webu pridat, aby nebyl posouzen jako duplicitni.

Zde přesně vystihujete, proč se ve skutečnosti o duplicitní obsah (v
SEO smyslu) nejedná. Kdyby se jednalo o duplicitní obsah, chtěl byste
ho odstranit, ale vy ho ve skutečnosti chcete zachovat. Asi bych tento
případ nazval duplicitními stránkami.

Než budete cokoli podnikat, měl byste si ujasnit dvě základní otázky:

1) Škodí vám nějak současný stav?

2) Škodí nějak uživatelům?

> Nebo jinak, jak se takova shoda posuzuje, kolika procentni ta shoda
> musi byt 100%, 50% ?

Na odhalování duplicitního obsahu má Google patentovaný algoritmus. V
databázi patentů USA je volně přístupný a kdysi jsem na něj odkazoval
na Sově. Na druhou stranu není jisté, zda ho Google opravdu používá.

Myslím, že rozhodující není algoritmus, ale odpovědi na ty dvě otázky
výše. V podstatě jsou dvě varianty:

1) Současná duplicita stránek výsledky vyhledávání nijak znatelně
neovlivňuje, neboť na prvních stránkách výsledků vyhledávání se
objevuje maximálně jeden z uvedených webů.

2) Duplicita se ve výsledcích vyhledávání projevuje, tj. např. na
první stránce výsledků vyhledávání se objeví současně třeba pět
duplicitních stránek.

První případ může být nepříjemný pro vás, pokud se na první stránce
neobjeví web, který byste tam chtěli vidět. Jinak je ale OK.

Druhý případ je pro vás na první pohled výhodný, ale ve skutečnosti je
asi ještě horší. Neexistuje naštvanější tvor než uživatel vyhledavače,
který klikne na prvních pět výsledků vyhledávání a zjistí, že je to
vše stejná nabídka stejné firmy.

-- 

Zdraví,

Marek Prokop
Received on Wed, 21 Jul 2004 12:08:14 +0159

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 21. 07. 2004, 12:18 CEST