Re: SEO stale tezsi

From: Roman Appeltauer <seo-k (zavinac)>
Date: 15. 12. 2004, 11:04 CET
Odpovídám na 'SEO stale tezsi' z 15. prosince 2004

>> C) Dokud nebudou pevny hranice co ano a co ne...

> Ale já stále nechápu, proč by měly být nějaké pevné hranice. Vy se
> přeci snažíte vytvořit co nejúspěšnější web a určitě nechcete, aby vás
> v tom omezovaly nějaké zbytečné hranice. A vyhledavač je taky jen web
> a jeho vlastník se snaží o totéž.


Už jste někdy slyšeli nebo četli přirování webové stránky ke kamennému obchodu? Úvodní stránku k vitríně apod.?

Do rozvržení kamenného obchodu Vám taky nikdo nekecá a nedává Vám hranice a pravidla, podle kterých Vás lidé doporučí nebo nedoporučí. Pak jsou obchody, kde si pozvou odborníky na to, aby jim to tam srovnali tak, aby tam člověk viděl co nejvíc a hlavně utratil co nejvíc. O čem je asi aranžování výlloh?

Vše je to o tom, abychom nabídli služby, které se budou zákazníkům více líbit, zaujmou větší množství lidí.
Snad každá firma se snaží co nejstručněji a nevýstižněji navrhnout hlavní ceduli, která shrnuje, co dělá a lidé tak jedním mrknutím pochopí, k čemu jim ta firma může pomoci.

Naše síť kamarádů a známých pak vytváří jakýsi vyhledávač, takže když se zeptáte 20ti kamarádů, do kterého obchodu by šli nakupovat, tak z jejich odpovědí můžete sestavit žebříček obchodů seřazený podle toho, kde by se Vám mohli nejlépe věnovat a kde nejlépe nakoupíte. Takové tvoření žebříčku je velice složité a těžko je někdo někdy zrealizuje. 

Vyhledávače se o toto pokusily na internetu a pár nenasytných obchodníků si usmyslela, že budou na nějaká klíčová slova první, a tak si nechala vysledovat, po čem vyhledávače "letí" a uměle jim podsouvala obsah, který je zařadí na vyšší příčky.


Zajímalo by mě, co by musel obchodní dům ve Zlíně udělat, aby ho doporučovali i v Aši, když se někdo zeptá, kde se dají nejlépe koupit sirky. Tohle je totiž situace na internetu. Kdosi řekl, že "internet snese vše", a do jisté míry to platí. Webdesignéři a programátoři dokáží za pár desítek tisíc udělat na internetu takový image, za který by kamenný obchod dal možná i miliony. A totéž platí i o obsahu. Málokdo si může dovolit tak velkou investici a nakoupit zboží v hodnotě děsítek milionů, aby uspokojil každého zákazníka. Daleko jednodušší je udělat seznam zboží všech druhů a značek a takový katalog dát do obchodu.
Zajímalo by mě, který obchodník by si dovolil na zákazníkovu otázku "Máte fén Kudlibabka RX 007?" odpovědět "Jasně, tady, v tabulce všech produktů." 99,9% návštěvníků by mu udělalo patřičnou reklamu.
Myslím, že pro hodně nadšenců SEO je toto k zamyšlení.

Neříkám, že jsem odborník na tvorbu stránek, ale když čtu některé reakce, říkám si, že tato moudrá slova Marka Prokopa naprostá většina konference nepochopí. A nedělám si ambice, že na tento mail budou lepší ohlasy.


Hezký den přeje
Roman Appeltauer
www.sportovni.net
Received on Wed, 15 Dec 2004 11:04:05 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 15. 12. 2004, 11:04 CET