AdWords + SEO (bylo: je 15Kc za klik hodne?)

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 16. 12. 2004, 22:13 CET
Pavel Kodýtek napsal(a):

> No především AllStars nemá asi ani ponětí, s čím pracuje. Mému
> klientovi nabídli taky "nabídku na možnost zviditelnění Vaší firmy
> právě na google..." a ani "nepostřehli", že na daná klíčová slova je
> dlouhodobě na první pozici (a to nejen na Google...).
 
To ve skutečnosti nemusí nic znamenat. AdWords se často vyplatí i pro
stejná slova, na která jste první v přirozených výsledcích. Má to
několik důvodů:

1) Někteří lidé placené výsledky upřednostňují. Při dobře napsaném
inzerátu a průměrném textu přirozeného odkazu může být poměr v Googlu
tak okolo 70:30 ve prospěch přirozených výsledků.

2) Partnerské vyhledavače Googlu zobrazují AdWords často nahoře a
přirozené výsledky pak mají CTR mnohem menší. V angličtině je to
nejvýraznější asi na Ask Jeeves, ale patrné je to i u AOL. U nás pak
nedávno vstoupilo do hry Tiscali.

3) Frázové a zejména volné shody AdWords pokryjí mnohonásobně větší
počet dotaz než sebelepší přirozená optimalizace. Neříkám, že to je
vždy dobře, ale často ano.

-- 

Zdraví,

Marek Prokop
Received on Thu, 16 Dec 2004 22:13:35 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 16. 12. 2004, 22:16 CET