Re: Rozeznani organic results od paid placement (bylo: Re: Počet zobrazovaných inzerátů na Googlu)

From: David Brhel <dbrhel (zavinac)>
Date: 20. 12. 2004, 11:52 CET
neandrtalec wrote:
> Podle mych zkusenosti je 80% (hodne hruby odhad) uzivatelu asi takovychto:
> - pokud nenabehne seznam.cz, boji se, ze nejsou na internetu
> - nerozeznavaji organicke vysledky od zaplacenych
> - netusi rozdily mezi katalogem a vyhledavacem

tak za prve prumerny/obecny uzivatel neexistuje!!! rozdily nez uzivatelama jsou obrovsky.. 
napr ja mam zase zkusenost, ze:

a) i ucitelka muze uprednostnovat posilani zprav pres "$net send" misto icq
b) moji kolegove sice maji obcas problemy jako ulozeni prilohy, ale zase vi co je to 
konverzacni system zalozeny na umele inteligenci.. ty bystrejsi si mozna pamatuji, ze to 
pouziva smalltalk:)
c) Doubleclick v jedne studii zjistil, ze cca 40 % uzivatelu sledovanych webu je obvykle 
zodpovedne za cca 80 % pageviews.. (tzv. Heavy users) a z tech 40 % je vetsina budto s 
nadprumernym vzdelanim, platem, atd.. z toho lze myslim jasne vyvodit, ze uzivatele webu 
stale neni reprezentativnim vzorkem populace, ale stale jenom vyberem.. tudiz na zaklade 
toho jake zkusenosti maji zamestnanci vasi firmy nelze usuzovat nic o navstevnicich vaseho 
webu

podle me tedy ikdyz iAudit tuhle hlasal jak se zase zvedl pocet uzivatelu cz internetu, 
tak to znamena ale ze zmeni pomer zkuseny/nezkuseny uzivatel.. ale pouze na nekolika 
webech jako je seznam..

jak uz jsme se tady bavili drive, v ceskem prostredi google pouzivaji spise ti zkusenejsi 
a tudiz bych rekl, ze ty maji schopnost se dovtipit..

> Mohu se tedy zeptat, co znamena "stredne zkuseny browsic"?

oni to nejak presne nadefinovali pro potreby ty studie, viz zde..

http://www.consumerwebwatch.org/news/searchengines/TOC.htm

-- 
--
David Brhel | University of Tasmania | http://www.tasmaniawalks.com/
Received on Mon, 20 Dec 2004 21:52:14 +1100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 20. 12. 2004, 11:52 CET