Re: Budete mít příjem vyšší o 79 %?

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 15. 02. 2005, 14:25 CET
Peter Zozulak napsal(a):

> pre mna bude SEM skutocnym nastrojom vtedy, ak sa o nom a prinosoch
> zacne pisat nielen v SEO/SEM odbornych webzinoch, ale hlavne
> pravidelne v odbornych casopisoch o reklame a marektingu a jeho
> vysledky sa budu dat merat a porovnavat s ostatnymi sposobmi minania
> penazi na reklamu

Toho, aby se výsledky SEO/SEM a výdaje na něj daly porovnávat s
ostatní reklamou se nedočkáte nikdy. Je tomu tak proto, že SEO/SEM
zdaleka není jen reklama v tradičním pojetím. Pár příkladů:

+ U velkých výrobců a poskytovatelů služeb (IBM, Microsft,
telekomunikační operátoři apod.) je SEO především informační služba
zákazníkům, která sekundárně může firmě uspořit nějaké náklady na
zákaznickou podporu. Přibližně totéž platí o neziskovém sektoru.

+ Významný objem AdWords je affiliate inzerce. U koncového dodavatele
se tedy tyto náklady vykáží jako provize zprostředkovatelům a nikoli
jako reklama.

+ Minimálně polovina (reálně asi víc) nákladů na SEO se ukrývá v
nerozlišitelných nákladech na vývoj a správu webu, resp. na
publikování informací.

+ Takový PR článek v Blesku má minimálně polovinu svých přínosů v
rovině SEO. Přesto asi nebude nikdy jako náklad na SEO vykázán.

atd.

-- 

Zdraví,

Marek Prokop
Received on Tue, 15 Feb 2005 14:25:16 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 15. 02. 2005, 14:30 CET