Re: OT:Budete mít příjem vyšší o 79 %?

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 16. 02. 2005, 23:36 CET
Robert Nemec - konference  (RobertNemec.com) napsal(a):

> U AIDA byste připravil všem stejnou reklamu.

Z principů AIDA nic takového neplyne -- u každého může vzbuzovat
pozornost něco jiného, každého může zajímat něco jiného, každý si může
přát něco jiného a každý může reagovat na jiné výzvy k akci.
Přizpůsobení reklamy úzké nebo naopak široké cílové skupině není s
AIDA v žádném rozporu.

> Někde nemusíte moc poutat pozornost

Pokud se bavíme o webu a SEO/SEM, tak je upoutání pozornosti zpravidla
důležité.

> (vůně v obchodech, které považuji za reklamu, jsou velmi decentní)

To opět není v rozporu. Upoutat pozornost mohu stejně tak hrobovým
tichem, jako huronským řevem.

> Jindy nepotřebujete, aby dotyčný něco udělal právě teď

To je pravda, ale AIDA není koncepcí značkové reklamy nýbrž direct
marketingu. A v tom je nutné, aby dotyčný něco udělal právě teď,
protože později už to neudělá. Přesně to se vztahuje na web. Ten, kdo
se z vyhledavače proklikne jen na vzstupní stránku a z ní odejde pryč,
aniž by něco dalšího udělal, se na 95 % už nikdy nevrátí.

> Ideální taky je, když nemusíte moc vzbuzovat zájem ("interest").
> Nakupující by si ani neměl moc uvědomovat, že nakupuje. :-)

Ano, tvoje oblíbená představa, že všichni lidé jsou blbci, se kterými
si marketér hraje jak s loutkami. Jenže co když:

a) na takové pohádky nevěřím, nebo
b) nechci prodávat blbcům?

Pak od potenciálního zákazníka očekávám a potřebuji aktivní a vědomý
zájem.

Zkrátka tvrzení, že je AIDA mrtvá, je tvůj názor, na který máš
samozřejmě právo, ale pokud jde o marketing na webu, mnoho lidí by
s tebou zřejmě nesouhlasilo.

Mimochodem, ať to udržíme aspoň trochu OT, jak aplikujete ten váš
třináctistránkový formulář na 95 znaků inzerátu AdWords?

-- 

Zdraví,

Marek Prokop
Received on Wed, 16 Feb 2005 23:36:45 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 16. 02. 2005, 23:41 CET