Re: CTR a pozice (bylo: Seznam a řazení odkazů v kategoriích)

From: Jan Konecny <konecne (zavinac)>
Date: 22. 02. 2005, 01:09 CET
> Zdenek Prchal napsal(a):

>> ...spis pocet prokliku na ten odkaz v kategorii. Takze to, ze se ten
>> odkaz muze dostat vyse je IMHO blbost. Ti, co jsou ted vic vpredu,
>> budou mit vzdycky vic prokliku, nez ti na chvoste

> Z míry prokliku odvozuje relevanci odkazu i reklamní systém Google
> AdWords a v přirozených výsledcích hledání Googlu bývá čas od času
> měřena také, zřejmě opět pro zpětnou kontrolu relevance řazení
> výsledků. Pokud vím, ještě víc na ni dá Yahoo. Asi to tedy úplná
> blbost nebude, i když to tak na první pohled vypadá.

Ono  je to logicke, jak jsem zminoval v predchozim prispevku, priorita
vyhledavace je poskytnout relevantni vysledky. Pokud nebudou uzivatele
na nejaky odkaz, byt vysoce postaveny, klikat, je rozumne takovy odkaz
odsunout  pryc i presto, ze ma vysoky PR a je skvele naoptimalizovany.
Hlavni  problem je zrejme v tom, jak toho dosahnout. Fakticky vzato by
si  mel  vyhledavac z kazdeho webu vysekat jednotliva slova a priradit
jim  nejakou relevanci v kontextu s danym webem a weby ostatnimi na tu
kterou  frazi (vyraz). A to je imho zatim velice nerealne, protoze jak
jsem psal, musely by udaje o jednom webu obsahovat vice informaci, nez
web samotny...

A  u Adwords je to o necem jinem, tam soutezi platici klienti, kterych
je  nekolik a tam neni takovy problem to vypocetne zvladnout ;) kdezto
vysledku vyhledavani na dany vyraz je mnohonasobne vice...

Honza
Received on Tue, 22 Feb 2005 01:09:04 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 22. 02. 2005, 01:05 CET