Re: CTR a pozice (bylo: Seznam a řazení odkazů v kategoriích)

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 22. 02. 2005, 11:44 CET
Jan Konecny napsal(a):

> Seznam  je  jiste  oproti Googlu trpaslicek, ale plati to srovnani i u
> Seznam  - Adwords?

O AdWords to platí dvojnásob, neboť se kromě Google zobrazují ve
stovkách dalších vyhledavačů, a to nepočítám AdSense. Ani bych se
nedivil, kdyby se za den zobrazilo víc inzerátů AdWords, než stránek
Seznamu za rok.

> Ono to v podstate srovnat nejde, protoze Adwords je nadstavbovy
> produkt Googlu a s razenim vysledku vyhledavani nema nic spolecneho.

S řazením přirozených výsledků vyhledávání samozřejmě ne, ale s
řazením inzerátů AdWords ano. A v principu je to řazení velmi podobné.
I u AdWords Google musí pro každý unikátní dotaz v každém unikátním
kontextu (jazyk, země a dokonce i město) přiřadit každému relevantnímu
inzerátu rank, podle kterého je pak seřadí.

> ...kdyz muze hrat roli mira prokliku u placenych inzeratu, proc by
> preci nemohla hrat i neplacenych odkazu? Uzivatele sami by si
> urcili, jake vysledky ve vyhledavaci chteji :) Nebylo by to krasne?

Jak už jsem psal, má se za to, že k CTR odkazu přihlíží Yahoo. A třeba
v případě A9 bych se ani nedivil, kdyby se zohledňoval rank Alexy (jen
moje okamžitá spekulace), který měří návštěvnost.

-- 

Zdraví,

Marek Prokop
Received on Tue, 22 Feb 2005 11:44:52 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 22. 02. 2005, 11:50 CET