Re: CTR a pozice (bylo: Seznam a řazení odkazů v kategoriích)

From: Jan Konecny <konecne (zavinac)>
Date: 22. 02. 2005, 16:34 CET
>> Seznam  je  jiste  oproti Googlu trpaslicek, ale plati to srovnani i u
>> Seznam  - Adwords?

> O AdWords to platí dvojnásob, neboť se kromě Google zobrazují ve
> stovkách dalších vyhledavačů, a to nepočítám AdSense. Ani bych se
> nedivil, kdyby se za den zobrazilo víc inzerátů AdWords, než stránek
> Seznamu za rok.

Jasne,  to  beru,  ale u Adwords si jasne stanovite, na ktera slova ma
byt  inzerat  zobrazen,  coz u vysledku vyhledavani neexistuje - pokud
mate  to  slovo  na  strance,  nebo  jim  na  vas  nekdo  odkazuje, ve
vysledcich  se objevite. Zatimco Adwords se sice zobrazuje vice lidem,
nez  Seznam  (secist  pocet zobrazeni a kliku ale neni zadny problem),
pracuje  (troufam  si tvrdit) s mnohem mensim objemem dat a to vlastne
jen  klicovymi  slovy, na ktera se inzerat zobrazi. Tady spolu souperi
mozna  desitky  inzeratu na klicove slovo (prestoze tech slov je hodne
:),  takze  si  lze  s  mirou  prokliku hezky vyhrat a najit optimalni
nastaveni  jeji  relevance.  Kdezto vyhledavac pracuje s celymi weby a
tech slov si konkuruje mnohem vice. U Adwords si system poznamena miru
prokliku daneho inzeratu, ale vyhledavac to musi udelat u celeho webu,
nebo spis u kazdeho jednotliveho vyrazu se vsemi vysledky, kterych je,
jak  jsem psal, mnohonasobne vice, nez inzeratu Adwords... Ale zase je
pravda, ze se zdaleka na vsechny vysledky vyhledavani neklika :)


>> Ono to v podstate srovnat nejde, protoze Adwords je nadstavbovy
>> produkt Googlu a s razenim vysledku vyhledavani nema nic spolecneho.

> S řazením přirozených výsledků vyhledávání samozřejmě ne, ale s
> řazením inzerátů AdWords ano. A v principu je to řazení velmi podobné.
> I u AdWords Google musí pro každý unikátní dotaz v každém unikátním
> kontextu (jazyk, země a dokonce i město) přiřadit každému relevantnímu
> inzerátu rank, podle kterého je pak seřadí.

Ale to je pouze kontext inzerat - hledany vyraz a inzeraty mezi sebou.
Kdezto  u  vyhledavace je to o kontextu vsech slov nejen na strankach,
ktere  dany  vyraz  obsahuji,  ale  i  o kontextu odkazu, ktere na web
smeruji a mezi vsemi takovymi vzajemne.

Honza
Received on Tue, 22 Feb 2005 16:34:28 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 22. 02. 2005, 16:29 CET