Re: fulltext versus katalog

From: Dušan Janovský <janovsky (zavinac)>
Date: 03. 05. 2005, 00:51 CEST
>  Pro zkusene seo odborniky asi triviální věc. Zajimalo by me jaky je podíl
> hledani  určitého KW např. na seznamu.

z dalsiho pokracovani dotazu usuzuji, ze vas ve skutecnosti KW moc nezajimaji

> Jednoduše receno co se vyuziva vic,
> katalogove sekce nebo fultextove hledani.

Pokud mohu soudit z toho, odkud lide chodi na stranky, pak se
jednoznacne pouziva vic fulltextove hledani. Na Seznamu urcite. Lisi
se to ovsem obor od oboru. Muzete se podivat na stranku
www.toplist.cz/global.html 
na uplne dolni tabulku (Podil vyhledavacu v refereru), tam je to
rozepsano podle kategorii. Fulltext Seznamu je tam vypsan jako "Seznam
(Fulltext)", katalog Seznamu je tam jako "Seznam" bez dodatku. Pro
nektere dny se katalog "Seznam" mezi pet prvnich vyhledavacu vubec
nedostane, ale bezne dosahuje neco kolem 2% nebo 1% (pozor, cisla jsou
brana podle jine metodiky nez pred rokem). Lepe si vede v
"konzervativnejsich" kategoriich jako jsou statni sprava, prumysl a
podobne.

Takze co se tyka prokliku na webove stranky, je fulltext v porovnani s
katalogem asi desetkrat frekventovanejsi. To je nesporne a v tomto
Vase zkusenost hovori spravne.

Ovsem pozor -- pocet prokliku na vlastni stranky nemusi o navstevnosti
katalogu v porovnani s fulltextem nic vyznamnejsiho rikat. Podstatnou
cast katalogu Seznamu totiz tvori firemni sekce, ze kterych primarni
odkazy (s vyjimkou nekterych placenych odkazu) vedou na tzv. detail
firmy. Detail firmy je stranka hostovana na Seznamu, ktera obsahuje
telefonni cislo a kontaktni udaje. Nevim, jestli to tak delaji i jini
lide, ale kazdopadne ja takhle shanim telefonni cisla, kdyz chci nekam
zavolat, misto abych je hledal ve fulltextu, protoze tady to mam
rychleji a docela presne. Vubec pritom nemusim na stranky te firmy. Na
druhou stranu, kdyz delam web pro firmu, tak mi jako autorovi webu
tohle chovani uzivatelu vadi, protoze se uzivatele na moje stranky uz
nedostanou.

> Při rozhovoru
> s pracovnici seznamu jsem nabyl dojmu, ze přes sekce chodi kvantum lidi.

V absolutnich cislech to opravdu vypada jako kvantum. V kazde sekci
vpravo nahore je odkaz "navstevnost sekce", takze se muzete
presvedcit. V porovnani s vyhledavanim je ovsem pocet uzivatelu
znatelne nizsi. Na druhou stranu tohle uz jsou uzivatele, kteri
hledaji neco specialniho, cimz jsou pro podnikani do urcite miry
cennejsi.

Yuhu
Received on Tue, 3 May 2005 00:51:07 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 03. 05. 2005, 00:51 CEST