RE: fulltext versus katalog

From: Radek Ondra <radek (zavinac)>
Date: 03. 05. 2005, 01:23 CEST
Z patra bych rekl, ze kdyz kdyz nekdo hleda "kolo author XC-255" tak zcela
jiste hodne, mozna i pulka hleda pouze parametry toho kola, pripadne si ho
koupil kamarad, tak se clovek chce podivat co to je za vec... no a pokud si
nekdo chce koupit kolo, tak jde do sekce prodejci sportovniho
nacini/kola-slapaci/ a vybere si prodejce a pak mozna kolo Author...
Sam koukam na desitky konkretnich modelu mobilu apod, ale kdyz nekam lezu
pres katalog mam vetsi tendenci neco koupit... napriklad firmu co me proda a
namontuje markyzu... takove veci ve fulltextu VETSINOU nehledam.
Kdyz jsem chtel na jare koupit pneumatiky taky jsem pouzil katalog, protoze
fraze "obchod pneumatika 205/55/R17" "cena pneumatika 205/55/R17" apod.
nenese kyzeny vysledek, respektive kyzenejsi je mit v katalogu pod sebou 20
shopu co prodava pneu. 

R. 

-----Original Message-----
From: Marek Prokop [mailto:mprokop@prokopsw.cz] 
Sent: Tuesday, May 03, 2005 1:07 AM
To: seo@nawebu.cz; Dušan Janovský
Subject: Re: fulltext versus katalog

Dušan Janovský napsal(a):

>> Při rozhovoru s pracovnici seznamu jsem nabyl dojmu, ze přes sekce 
>> chodi kvantum lidi.

> V absolutnich cislech to opravdu vypada jako kvantum. V kazde sekci 
> vpravo nahore je odkaz "navstevnost sekce", takze se muzete 
> presvedcit. V porovnani s vyhledavanim je ovsem pocet uzivatelu 
> znatelne nizsi. Na druhou stranu tohle uz jsou uzivatele, kteri 
> hledaji neco specialniho, cimz jsou pro podnikani do urcite miry 
> cennejsi.

Dušane, poslední větu asi potřebuji trochu více rozvést. Proč uživatelé
kliknuvší na odkaz v sekci hledají něco speciálnějšího a jsou cennější pro
podnikání než uživatelé hledající ve fulltextu např.
"pension anežka jánské lázně ceny jaro 2005"?

-- 
Received on Tue, 3 May 2005 01:23:24 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 03. 05. 2005, 01:23 CEST