Re: pomer navsteva x objednavka

From: Du¹an Janovskı <janovsky (zavinac)>
Date: 03. 05. 2005, 22:53 CEST
> chtel bych se pritomnych zeptat, jaky je bezny pomer navsteva x
> objednavka na eshopu.

jenom bych upresnil, ze tomuto pomeru se rika "mira konverze". Myslim,
ze to tak zavedl Marek Prokop, ale nejsem si jisty. Kazdopadne uz se
jedna o dobre srozumitelny termin, nekdy je to tez "konverzni pomer".
Pritom jako "konverze" se oznacuje ta promena navstevnika (uzivatele)
v zakaznika (nebo v jiny ty obchodne zajimaveho cloveka).

> Je mi jasne, ze to asi zalezi pripad od pripadu,
> ale zajimalo by me alespon radove - je to kazdy 50ty, 100 anebo 1000?

opravdu je to pripad od pripadu. E-shopy se lisi nejenom navzajem mezi
sebou, ale lisi se i mira konverze ruznych zpusobu, kterymi lide na
stejne stranky prichazeji. Kdo prichazi z vyhledavace z hledani
specifickeho dotazu, obvykle miva pravdepodobnost konverze vyssi, nez
nahodny (zbloudily) navstevnik nebo nez ten, kdo prokliknul bannerovou
reklamu (ne vzdy).

Co jsem se tak ruzne setkal, tak se mira konverze pohybuje bezne od 1
promile do 1 procenta. Kdyz se to zuzi jenom na prichody pres nektera
klicova slova, tak to mohou byt az jednotky, vyjimecne desitky
procent.

> 
> Z hlediska SEO je urcite nejlepsi, kdyz je tento pomer co nejvyssi.

Z urciteho uhlu pohledu bych si dovolil tvrdit, ze v SEO skoro o nic
jineho nejde. Poznal jsem spoustu lidi, kteri chteli byt prvni v
Googlu na urcite slovo, ale aby neco udelali se svymi prisenymi
strankami, to uz je v kontextu SEO vubec nenapadlo. Upravou stranek se
mira konverze da zvysit obvykle dost podstatne.

> Zajimalo by me proto, jakeho pomeru se da dosahnout.

To vam nikdo nerekne. Teoreticky se da dosahnout 100% :-)

Yuhu
Received on Tue, 3 May 2005 22:53:17 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 03. 05. 2005, 22:53 CEST