Re: Vyhledávače a dvojjazyčné stránky

From: Dušan Janovský <janovsky (zavinac)>
Date: 09. 06. 2005, 02:01 CEST
> Nešlo mi ani tak o vlastní obohacení maximalizací prokliků, ale spíše o to,
> mít vůbec možnost nabídnout českým čtenářům relevantní odkazy na komerční
> produkty (i když třeba zahraniční) související s článkem. 

Myslim, ze toto je chybny typ uvahy. O tom, v jakem jazyce bude
zobrazena reklama z AdSense, nerozhoduji ja jako autor stranek, ale
inzerent. Ten si nastavuje jazykove a zemepisne cileni (to druhe podle
IP) a urcuje si, na jake publikum reklamu zacili.

Nemusite se ani bat nesmyslnych jazyku -- pokud reklama bude mit mezi
uzivateli daneho jazyka na Google uspech (vysoke CTR), bude se
objevovat (pokud to inzerent povoli) i v ramci AdSense. V opacnem
pripade se do vasich stranek nedostane. Jinak receno pokud budou Cesi
s nastavenou cestinou na Google klikat na anglickou reklamu cilenou na
cestinu, dostane se tato reklama i do vasich ceskych stranek
souvisejiciho tematu (az jednou bude AFC v cestine).

Dulezite tedy je to, ze rozhoduje inzerent, vsechny ostatni modely by
plytvaly jeho penezi.

Pokud je hlavni motivace v tom, aby se obeslo omezeni, ze se nesmi
davat AdSense na ceske stranky, tak to asi nepujde. Pravidla AdSense
obsahuji pojem "primary language", coz sice neni nijak rozvedene, ale
jaksi logicky mi dava smysl, ze primarni jazyk muze byt ve vetsine
pripadu jenom jeden. Take je pravidlo, ze stranka musi byt psana
podporovanym jazykem, coz se da interpretovat jako "vyhradne"
podporovanym jazykem. To je technicky pristup. Racionalni pristup
rika, ze dvojjazycny text bude dosahovat male cilenosti, budou s nim
problemy a lze ho z AdSense vyloucit (nebo neprijmout) napriklad z
duvodu spatne crawlovatelnosti apod.

Co se problemu tyka obecne, tak plne souhlasim s Markem Prokopem --
rozdelit vicejazycny obsah do samostatnych stranek je velmi dobry
napad.

Yuhu
Received on Thu, 9 Jun 2005 02:01:24 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 09. 06. 2005, 02:01 CEST