Re: Zpětné odkazy - jak na to?

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 03. 09. 2005, 11:58 CEST
creamd napsal(a):

> V pripade druhom ide o ziskanie navstevnosti a backward links
> pomocou keywords a obsahu. V tomto pripade vsak neexistuje
> relevancia ku zameraniu stranok.

Ale proč by neměla existovat? Jestliže firma působící v oboru
internetového marketingu publikuje článek o konkrétních
aplikacích internetového marketingu při propagaci populární show,
je ten článek relevantní jak pro její obor činnosti, tak pro onu
show.

> Vybrane keywords su pouzite prvoplanovo na ziskanie
> navstevnikov a obsah je de-facto len obal na oblbnutie
> algoritmu.

Zřejmě každý píšeme o něčem jiném. Vy o špatných článcích bez
informační hodnoty kdežto já o dobrých článcích, které jsou
zajímavé pro určitý průnik obou cílových skupin.

> Jednoducho ak sa bude pouzivat v masovejsom meritku, tak tato
> taktika poskodzuje relevanciu vysledkov na hladany vyraz

To si nemyslím. Stále se bavíme o přirozeném link buildingu. To
znamená, že článek musí být zajímavý pro lidi, kteří ho najdou.
Jinak na něj žádné zpětné odkazy nevzniknou a nespní svůj účel.
Pokud ale článek je hodnotný alespoň pro část lidí, kteří ho ve
vyhledavačích najdou, je relevantní.

Vy možná předpokládáte, že masová témata hledá jen masové
publikum, které nechce najít víc než jednu jakousi "oficiální"
stránku, jenže to není pravda. Celebrity a populární události
typu Vyvolení mohou lidé hledat z mnoha důvodů a mohou je zajímat
ve stovkách různých kontextů: kde byl nějaký Vyvolený loni na
dovolené, jaký mobil používá Sámer Issa (už tu padlo), jaké
finanční instituci plánuje svěřit výhru jiný Vyvolený, právní
aspekty podobných soutěží, psychiatrický profil soutěžících atd.
atd.

Některé z těchto kontextů si uchovávají svůj masový dosah a
přitažlivost. Odkazy na takové články se pak mohou šířit chaty,
diskusními fory, emailem, blogy a fan-ziny. Jiné kombinace budou
zajímavé pro novináře a odkazy se objeví v médiích. Ještě jiné
zaujmou třeba i akademickou sféru a budou citovány ve věděckých
pracech.

Zkrátka to, že využijete masově populární téma, vůbec neznamená,
že nutně musí vzniknout bezcenný a nezajímavý blabol.

-- 

Zdraví,

Marek Prokop
Received on Sat, 3 Sep 2005 11:58:07 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 03. 09. 2005, 11:55 CEST