RE: Seznam a zrata subdomen 3.radu

From: Jan Kotík <jan.kotik (zavinac)>
Date: 01. 11. 2005, 00:15 CET
Jmeno si nepamatuji, takovy vysoky mladsi chlapek v kvadru s bradkou :)
.. privedl ho jejich HR pracovník, aby me "ukazal sefovi", když jsem se
tam uchazel o místo.. když jsem se zminil ze delam mimo jiné seo,
prohlasil "jasne, takze vam budeme dohazovat ksefty, to tak !" .. pak se
zminil i o tom ze "kvuli takovejm jako ste vy" bude brzy spusten novy
systém vyhledavani (v te době ještě cisty fulltext na seznamu nejel),
kde se budou porad menit priority urcitych faktoru a nepujde SNADNO
dosahnout stabilnich vysledku.. uz jsem to tady psal. Muzete namitnout
ze ten clovek si vymyslel aby zmatl seo pracovniky apod., ovšem v tom
pripade nevim kdo z nas by byl vetsi paranoik ;)..
BTW vyklubala se z toho práce "marketingoveho poradce", samozrejme :)  


>>Prvotní snaha jakéhokoli rozumného vyhledávače je být
>>oblíbený mezi uživateli

Zapominate ze seznam uz oblibeny JE.. ted prisel cas maximalizovat zisky
z toho plynouci.. a konkurence ho z financnich duvodu stezi dotahne,
třeba prave proto ze nepouziva prostredky o kterych je ted rec. 

Selska uvaha: prvotnim cilem seznamu, stejne jako jakekoli jiné firmy,
je zisk. A ten mají z placene reklamy, kde muzou garantovat stabilni
umisteni. Pokud by stabilni umisteni pomoci seo bylo mozne, bylo by pro
jejich "poradce" asi mnohem tezsi placene pozice firmam prodat.  

>>Asi se shodneme, že v nastavení vah existuje
>>nějaké optimum, při němž jsou výsledky nejlepší. 

V momente kdy vzniklo seo, a tedy ovlivnovani vysledku, toto prestalo
IMHO tak uplne platit .. 

>>Rotováním vah nebo jiných nastavení by se tedy zhoršovaly
>>výsledky hledání, a tak by se mohla snížit obliba u uživatelů.

Zajimalo by me, jak uzivatel podle vas při hledani jakehokoli komercniho
a konkurencniho (=potencialne vytezneho pro seznam) terminu pozna, ze
dostal opravdu ty "nejlepsi" vysledky? Napr. dam hledat "mp3 prehravace"
- na prvnich dejme tomu peti strankach dostanu weby které všechny
prodavaji mp3 prehravace, at uz je aktualni nastaveni algoritmu (a tim
padem poradi jednotlivych odkazu) jakekoli. Uzivatel bude klikat vždy na
vysledky první strance (protože uzivatele povazuji vysledky na první
strance automaticky za nejlepsi), a vždy dostane tak nejak to co cekal -
nabidku mp3 prehravacu. I kdyby se každý den prohazovalo mezi sebou
nahodne prvnich 5 stranek vysledku, zadny radovy uzivatel by to
nepoznal, rozhodne ne tak, aby rozhorcene sekl se seznamem a priste
vyhledaval jenom na centru. 

Pro prodejce mp3 prehravacu je však existencne podstatny rozdil jestli
jsou na 1. nebo (po nejake rotaci) az 2. strance vysledku, radu z nich
muzou neustale zmeny iritovat a radeji nez seo konzultantovi, ktery není
schopen garantovat stabilni umisteni, zaplati pomerne nizkou castku
seznamu, a mají svoji pozici zarucenou.

 Takle imho lide ze seznamu premysli a tak to bohuzel pro nas i funguje.


Kot 



-----Original Message-----
From: Dušan Janovský [mailto:janovsky@gmail.com] 
Sent: Monday, October 31, 2005 11:03 PM
To: seo@nawebu.cz
Subject: Re: Seznam a zrata subdomen 3.radu

> Ne, fakt tam cykli několik algoritmu,
> Uz jsem to sem psal nekolikrat, stejne jako to ze mi to potvrdil jeden
z
> vedoucich pracovniku seznamu.

Kdo to konkrétně byl?

> Duvod je aby bylo ztizeno dosazeni
> stabilnich vysledku pomoci seo...

to má být důvod?

Nějakým rotováním nastavení by se stejně cíle, který naznačujete,
nedosáhlo. Prvotní snaha jakéhokoli rozumného vyhledávače je být
oblíbený mezi uživateli. Asi se shodneme, že v nastavení vah existuje
nějaké optimum, při němž jsou výsledky nejlepší. Pokud vyhledávač toto
optimum zná, rotování různých sad vah by znamenalo, že toto optimum
nevyužívá a uživatelům pravidelně poskytuje výsledky horší než
optimální. Rotováním vah nebo jiných nastavení by se tedy zhoršovaly
výsledky hledání, a tak by se mohla snížit obliba u uživatelů.

Když už o tom píšu, tak znám pouze dva důvody, proč záměrně krátkodobě
měnit váhy.
* AB testování
* obrana před odhalením algoritmů útočníkem, který by analyzoval
výsledky
Ale to už je jen teorie.

> nevim proc to alespon pravidelni
> ctenari konference stále neberou jako fakt

protože tomu tak AFAIK není. Pokud ve změnách vidíte týdenní
frekvenci, může to mít spoustu jiných příčin.

Yuhů
Received on Tue, 1 Nov 2005 00:15:27 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 01. 11. 2005, 00:15 CET