Re: blog.cz a Seznam.cz

From: Petr Srsen <petr (zavinac)>
Date: 03. 11. 2005, 01:49 CET
Marku,
je trochu rozdil upozornit na vlastni sluzbu v jinem formatovani a kontextu
nez jsou standardni vysledky vyhledavani, kdy je mala sance, ze dojde u
uzivatele k zamene s vysledky vyhledavani, v pripade Google chapu propagaci
vlastnich sluzeb podobne jako inzerci v ramci AdWords. a v predkladani
vlastnich (mene znamych) sluzeb jako relevantni vysledky vyhledavani. Nerekl
bych ani slovo, kdyby Seznam na urcita klicova slova zvyhodnoval sve sluzby
v placenych odkazech, jako to nabizi kdekomu.

Ostatne, zadejte si do Google treba retezec "maps" (
http://www.google.com/search?hl=en&q=maps&btnG=Google+Search). Prvni misto
mapquest, druhe misto yahoo maps(!!!), treti misto maps.com<http://maps.com>,
ctvrte misto maps.google.com <http://maps.google.com>. Tomu rikam ferovy
pristup. Co se stane, kdyz do Seznamu zadate "mapy" nemusim snad ani
vypisovat. Neverici Tomasove mohou zkusit zadat do Google i do Seznamu treba
retezec "email". A tak dale. Ne, nejsou to nahody. Jen zcela opacny pristup
k filozofii propagaci vlastnich sluzeb.

Zkratka, pro vyhledavac by melo byt prioritni dodavat maximalne relevantni
vysledky. A to se snazi Seznam umele a kratkozrace ovlivnovat.

PS

On 11/3/05, Marek Prokop <mprokop@prokopsw.cz> wrote:
>
> Propagace vlastních služeb vyhledavače ve výsledcích vyhledávání
> je vcelku normální a dělá to i Google (Google News, Froogle
> apod.). V jeho případě je to jen trochu transparentnější, protože
> před odkaz dává obrázek a má své služby obvykle jako subdomény
> třetího řádu.
>
> --
> Zdraví,
>
> Marek Prokop



--
Petr Srsen
petr@srsen.cz
Received on Thu, 3 Nov 2005 01:49:44 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 03. 11. 2005, 01:49 CET