Re: Textový odkaz vs. obrázkový odkaz

From: Marty <zongler (zavinac)>
Date: 11. 11. 2005, 16:54 CET
Zdravím konferenci,

> Mám na starosti web, který má PR 7. Má několik sekcí - na některé odkazuji z
> hlavní stránky klasickým textovým odkazem a na jiné obrázkem (ikonkou). Ty
> stránky, na které vede obrázkový odkaz, mají PR pouze 3 a stránky na které
> vede klasický odkaz mají PR 5.
>
> Zdá se mi to, nebo to tak skutečně funguje - odkaz bez textu ale obrázkem
> předává méně ranku?

Vidím to asi nějak takto:

To co je na obrázku (text, cokoli jiného) může vidět pouze uživatel a
ne robot. Ten tedy nebude příliš důveřivý vůči odkazu o kterém neví,
co si o něm má myslet.

Uvedu příklad:

Měl by jste odkaz na stránku s nabídkou nevhodných výrobků. Pokud by
jste použili textový odkaz návštěvnící by se podle toho orientovali,
buď by na odkaz klikli nebo ne.
Robot si tedy stejně jako uživatelé může udělat jasnou představu o
tom, na jakou stránku pak přejde. Když by jste odkaz vydávali za něco
jiného než je, robot by to mohl penalizovat.

Pokud ale použijete obrázek, může na něm být napsáno cokoli a robot to
nepozná. Můžete tedy odkaz na nevhodné stránky vydávat za zpravodajský
server. Proto se robot trochu brání a patrně předává méně ranku.

Jen ale ještě dodám, že občas se stane, že PR odkazů je rozdělen
trochu nesouměrně, čili podle jednoho případu nelze vyvodit závěry.

S přáním pěkného pátečního večera,

Marty | http://martysbloq.wz.cz
Received on Fri, 11 Nov 2005 16:54:48 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 11. 11. 2005, 16:54 CET