Re: Statistiky od Googlu

From: Michal Illich, adresa do konferenci <list (zavinac)>
Date: 15. 11. 2005, 16:30 CET
> Pokud mám být upřímný, slyším v tom názor konkurenta Google, nikoli
> Michala Illicha, jak jej znám. Jak již naznačili jiní, spyware je z
> principu tedy i Navrcholu nebo Jyxo toolbar.

	Navrcholu i Google Analytics pouze odpovídá definici spyware, jak ji zde 
prezentoval pan info@umime.cz - sice si nemyslím, že ta definice je úplně 
dobrá, ale v tomhle docela sedí. Uživatel je u těchhle systému bez svého 
souhlasu a často i vědomí sledován třetí stranou.

	Ale mimochodem, toolbary (ani Jyxo ani Google) této definici naopak 
neodpovídají (uživatel zde při instalaci explicitně souhlasí s tím, že bude 
url právě zobrazené stránky posílat serveru).

> Pro naprostou většinu subjektů, které potřebují měřit konverze a
> nemají tak zdatného programátora nebo analytika, který by dokázal něco
> vyčíst z logů, jsou jenom dvě volby:
> * buďto ta data budu mít já i Google
> * nebo je nebude mít nikdo

	nebo použije jeden z desítek dalších systémů - ať už hostovaných nebo 
softwareových
	
	ale tahle vize, kterou tu líčíš - buď bude mít data i Google nebo nikdo - 
mi osobně přijde jako z hororu :)

> Už dva roky se ptám Iinfa i Franciho, kdy že do Navrcholu nebo do
> Toplistu dodělají měření konverzí. Že prý brzo. Hmmmm. Ale po celou tu
> dobu jsem svým klientům a známým nedokázal doporučit software, který

	ano, s ostatními řešeními je to HODNĚ mizerné, ale to už by bylo příliš 
offtopic

> Což se samozřejmě dá minimalizovat umístěním měřících kódů na konec
> stránky (mimo tabulky nebo jinak složitě konstruované prvky). Takže

	což Google Analytics neumožňuje (kód musí být v HEAD)

	už končím...

MI
Received on Tue, 15 Nov 2005 16:30:00 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 15. 11. 2005, 16:29 CET