Re: Analyza vlivu umisteni v SERP na CTR

From: Martin Kopta <martin.kopta (zavinac)>
Date: 20. 11. 2005, 03:01 CET
---> Bonsoir,

>>kdysi jsem tahle data chtel od Jirky Lahvicky z Atlasu. 
> 
> Naopak, Google pravidelne vytvara redirecty na prve miesta, kde sleduje
> klikatelnost a aj podla toho dodatocne upravuje poradie vysledkov (a
> pravdepodobne aj ine faktory, ale to sa mozeme iba domnievat).
> 
> Nepredpokladam, ze by taketo vysledky boli verejne.

zapomnel jsem napsat, ze tenkrat se psal rok 2000. :-) Uz i mi sousedi z 
Centra a Seznamu mi rikaji, ze ted se tahle data loguji a vyhodnocuji, 
lec nezverejnuji.

Ono to obecne nema ani moc smysl. Prumerne hodnoty totiz mohou byt 
zavadejici. Dava smysl klepat jen na relevantni odkazy. Redirectama se 
zjistuje, jestli jsou odkazy ve vysledcich razeny podle realne relevance 
(jestli je uzivatele chapou za natolik relevantni, ze jim stoji za to 
klikat na ne). Jenze relevance vysledku hledani v poradi odkazu se lisi 
dotaz od dotazu (a uzivatel od uzivatele, protoze uzivatele mohou volit 
stejne dotazy s jinym cilem).

Na podobny pripad jsme narazili ve stredu na skoleni AdWords. Slo o to, 
ze na dotaz *domény* s omezenim na ceske stranky Google vraci v 
placenych odkazech az na sedmem miste reklamu Ceskeho hostingu. 
Ucastnici skoleni tezce prijimali moji domnenku, ze odkaz na 7. miste 
muze mit vyssi miru prokliku nez odkazy na lepsich pozicich -- proste 
proto, ze ma v textu trikrat slovo "domény", a tim padem je vyraznejsi 
nez ostatni.

Mimochodem, pod mym nepovedenym clankem na Lupe

   http:// www. lupa. cz/ clanek.php3?show=4510

najdete docela zajimave vysledky ankety -- 77 % hlasujicich ted tvrdi, 
ze ve vysledcich vyhledavani klepou predevsim na relevantni vysledky, 
jen 3 procenta uprednostnuji prvni odkaz ve vysledcich. Presne podle 
mych ocekavani...

   Pekny vikend

--
=M=
Received on Sun, 20 Nov 2005 03:01:03 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 20. 11. 2005, 03:01 CET