Re: Analyza vlivu umisteni v SERP na CTR

From: <mojmirma (zavinac) centrum.cz>
Date: 20. 11. 2005, 08:45 CET
::Take asi jde o absolutni poradi. Nekdo treba neklikne na prvni odkaz, 
::ale vybere mezi prvnimi tremi ten, ktery se zda relevantni

> najdete docela zajimave vysledky ankety -- 77 % hlasujicich ted tvrdi, 
> ze ve vysledcich vyhledavani klepou predevsim na relevantni vysledky, 
> jen 3 procenta uprednostnuji prvni odkaz ve vysledcich

V SEO jsem totální laik, ale dovolím si připojit názor co se týká chování při vyhledávání. Převažující názor, že vyhledávající preferují vyhledávání v prvních tak 3-10 výsledcích a dále nic vyplývá asi z chování určité cílové skupiny poněkud jednodušších a netrpělivých osob, zřejmě vyhledávajících hlavně běžné spotřební zboží po internetových obchodech. Byť je to pro seo-machry asi velmi důležitá sociální skupina, na netu vyhledává i řada dalších skupin (ať už sociálních, profesních a j.) a ti mají podle mých zkušeností zcela jiné zvyklosti. Zřejmě je pro úspěch firmy, která se zabývá např. dodáváním zboží spíše pro průmyslové použití a obecně podobných specializovanějších činností, umístění na prvních místech podstatně méně důležité než např.pro maloobchod, zábavní průmysl a pod. Já osobně prohledávám při zjišťování podkladů pro svou pracovní činnost relevantní odkazy klidně i hodně vysoko přes 100 a úspěchy i při těchto vysokých číslech mne trvale ubezpečují, že choval-li bych se tak, jak je tady často popisováno, byl bych notný omezenec a neodváděl bych kvalitní práci. Podobně se chová řada mých kolegů, studentů a dalších které znám. Pokud poučuji své studenty o vyhledávání na internetu, vždy jim doporučuji (zcela proti obvyklému chápání některých parametrů "kvalitní" stránky), aby si moc nevšímali např. jejich grafických a dalších podružných kvalit, pozice ve vyhledávači atd. a raději aby alespoň orientačně prohlédli jakoukoli stránku ve které cítí alespoň náznak relevantních informací k problému, který vyhledávají.

mm
Received on Sun, 20 Nov 2005 08:45:01 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 20. 11. 2005, 08:45 CET