Re: Podle ceho radi Google?

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 20. 11. 2005, 13:40 CET
Jan Bednarik napsal(a):

> Zajimave, ze pagerank uvodky se promitne i na podstranky, ktere
> takovy pagerank nemaji

PageRank se nikam *nepromítá*. PageRank se přenáší/předává
odkazy. To je jeho podstata. Úvodní stránka webu obvykle odkazuje
na vnitřní stránky téhož webu a tím jim předává PageRank. Čím
vyšší PageRank tedy úvodní stránka má, tím vyšší PageRank mají i
podstránky.

> ...a uvodka pritom nema s podstrankou na toto slovo nic
> spolecne.

To už je věc kvalitativních off-page faktorů. PageRank patří mezi
kvantitativní off-page faktory.

>> Jako SEO-konzultant bych ten problem jednoduse vyresil
>> zvednutim pageranku na 4/10 na titulni strance a google bombou
>> na slovo typo3.

> To se lehko rekne ;)

A zároveň i lehko udělá. Hodnota PageRanku 1 až 3 je extrémně
nízá a v podstatě zanedbatelná. Normální český, průměrně
technicky resp. webdesignérsky zpracovaný web s alespoň trochu
užitečným obsahem by měl mít PageRank 4 až 5. Samozřejmě ne hned
po spuštění, ale do půl roku až roku ano.

Máte-li PageRank úvodní stránky nižší, asi jste nevyužil všechny
běžné možnosti získání zpětných odkazů: pár základních katalogů,
oborové weblogy a webziny apod. Nebo na vašem webu není užitečný
obsah -- to neumím posoudit.

> Jak nejjednoduseji zvednout pagerank? Myslim si, ze muj zasadni
> problem je, ze v ramci webu nesmeruje na uvodku ve tvaru
> http://www.bednarik.org zadny odkaz. Uvodka je tam duplicitne.

Duplicitní obsah vás připravuje o PageRank (a nejen o něj), který
byste jinak mohl mít. Pokud tuto chybu odstraníte, přestane vám
PageRank unikat. Žádný další tím však nevznikne.

> Praveze delam weby pro CMS Typo3 a uz nekolik firem si me samo
> naslo a nabidlo mi praci prave na vytvoreni webu v Typo3. Takze
> proto se chci na slovo Typo3 v ramci cestiny dostat co nejvys.

K tomu existuje jen jediná cesta:

1) Publikujte v češtině o Typo3 co nejvíce informací, ktré budou
pro předpokládanou cílovou skpinu čtenářů užitečné, zajímavé,
srozumitelné a čtivé (jak obsahem, tak formou).

2) Alespoň zpočátku se postarejte, aby se o vašem webu někdo
dozvěděl.

3) Neudělejte moc technických a webdesignérských chyb, které by
bránily používání webu, odkazování na něj a jeho zaindexování ve
vahledavačích.

Poněkud pesimistická poznámka na závěr: Starší CMS mají obvykle
fatální nedostatky z pohledu web designu, použitelnosti,
přístupnosti, SEO a zdravého rozumu. Typo3 jsem zkoumal jen
zběžně, ale nepřesvědčilo mne (a v něm dělané weby také ne), že
tyto nedostatky nemá.

Asi bych vám proto v prvé řadě doporučil, nedělat web o Typo3 v
Typo3 ;-)

--
Zdraví,

Marek Prokop
Received on Sun, 20 Nov 2005 13:40:45 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 20. 11. 2005, 13:36 CET