Re: Přerozdělení interního PageRank

From: Marek Prokop <mprokop (zavinac)>
Date: 21. 11. 2005, 20:19 CET
Petr Hradil napsal(a):

> Představte si, že máte malý web například o penzionu. Na tomto
> webu máte informace o atraktivních místech, které jsou v okolí.
> Na web pak chodí hodně lidí, kteří hledají informace o těchto
> atraktivních místech. Ale ne o ubytování ve Vašem penzionu.
> "Snížením" PR na takových částech webu zvýšíte naopak PR na
> "ziskových" částech webu.

PageRanku se člověk nenají. Z peněz zákazníků naopak občas ano.
Napadá vás proto nějaký důvod, proč neposílat pryč PageRank, ale
zároveň posílat pryč zákazníky s jejich penězi?

Tím chci říci, že samozřejmě existují legitimní a naproste etické
důvody, proč v určitém kontextu nepředávat PageRank cizím webů
(ale i stránkám vlastního webu). Tyto případy se řeší tak, že se
na ty jiné stránky v takovém kontextu prostě neodkazuje.

Řešit to odkazováním přes nějaké redirekty blokující PageRank mi
jednak připadá dětinské a jednak to svědčí o nepochopení jednoho
ze základních pravidel webdesignu a použitelnosti: Nepoužívejte
nic, co nepřispívá ke splnění cíle stránky.

> Nastává ale otázka je lepší přijít o mnoho neziskových
> návštěvníků a získat pár "ziskových"?

Ano, to je správná otázka, i když bych ji formuloval trochu
jinak: Kolik "neziskových" návštěvníků musím uspokojit, aby mi to
vyvážilo ztrátu jednoho "ziskového".

Obecně na tuhle otázku asi odpovědět nejde.

> Tím se dostávám k původní otázce: Má opravdu smysl
> přerozdělovat interně PageRank?

Ano, samozřejmě, má to smysl. Dokonce to je naprosto nutné. Jenže
optimální distribuce off-page faktorů uvnitř webu se dosahuje
dobře navrženou informační architekturou a ne technickými triky.

-- 
Zdraví,

Marek Prokop
Received on Mon, 21 Nov 2005 20:19:36 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 21. 11. 2005, 20:15 CET