Re: Roboti, hlavicky a presmerovani

From: Dušan Janovský <janovsky (zavinac)>
Date: 07. 01. 2006, 20:02 CET
> zbytecne  pouzit  pro  presmerovani  hlavicku  v PHP. Ale preci jen se
> zeptam  -  jak  se  k ni stavi roboti, kdyz ji prectou (pokud ji vubec
> prectou) jako text "na strance"?

pokud napíšete http hlavičku jako text do stránky, pak ji roboti
zpracují jako text, tedy nijak.
Něco jiného je, pokud http hlavičku -- respektive její překlad --
zapíšete do meta tagu http-equiv. Některé meta tagy s http-equiv
roboti opravdu čtou.

Nemá ale smysl psát meta tag s http-equiv pro hlavičku Location, která
normálně dělá http přesměrování; tedy například toto je blbost:
<meta http-equiv="location" content="http://www.seznam.cz">
třebaže teoreticky by to fungovat snad mohlo.

Typický meta tag s atributem http-equiv, který roboti respektují, je
content-type s charsetem (i když tam jde spíš o ten charset než o ten
content-type).

> A jak se roboti stavi k meta refresh?

Různě. Také záleží, jak je nastaveno časování. Pokud mě paměť neklame,
měl by například Seznam chápat meta refresh stejně jako přesměrování.
Ostatně je to uvedeno v informacích pro webmastery:
http://fulltext.seznam.cz/url.py/infoScreen

Co se týká Googlu, myslím, že meta refresh zpracovává jinak než jako
přesměrování. Asi před dvěma lety dělal to, že si do původní stránky,
která obsahovala meta refresh, nakopíroval obsah stránky, na kterou
refresh ukazoval. Občas tak vznikaly některé podivné stavy. Jak to
Google dělá dnes, jsem ale už dlouho nezjišťoval.

> Staci jim to, nebo potrebuji i normalni odkaz?

Pokud nemůžete použít http hlavičku, osobně doporučuju použít normální
odkaz. Je to nejlepší zejména pro uživatele.

Yuhů
Received on Sat, 7 Jan 2006 20:02:38 +0100

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 07. 01. 2006, 20:02 CET