Re: e-shop duplicitní odkazy

From: Marty <zongler (zavinac)>
Date: 24. 08. 2006, 09:47 CEST
Dobrý den,

> 1) často na e-shopech vídám že v seznamu zboží je odkazem na detail
> jednak fotogorafie, jednak název zboží, a pak ještě slovo "detail". Čili
> tři odkazy. Sám bych nejradši měl jen odkaz "detail". Vím však že z
> pohledu SEO je lepší když je odkazem "název zboží". Není však použití
> všech 3 odkazů zavádějící a dokonce penalizovatelné ? (vždyť 3 odkazy
> směřují na jedno místo - je to zbytečná duplicita). Některé shopy to
> takto mají a stejně jsou vysoko ve výsledcích vyhledávání.

Neřekl bych, odkazů můžete mít "relativně" kolik chcete. Postupně
budou stejně ztrácet na kvalitě, takže to žádný užitek nepřinese.
Nejlepším řešením je odkázat jen jednou, s vhodně vybraným anchor
textem (tedy v tomto případě názvem výrobku). Pokud mají  některé
e-shopy více odkazů, jsou výše v SERP díky jiným faktorům.

> 2) e-shopy mají většinou vlevo menu, pominu-li javascriptové
> rozbalování, tak často bývá po rozkliknutí vidět jen první úroveň
> vnoření. Avšak většinou má kategorie další a další podkategorie, které
> jsou již viditelné nad seznamem zboží. I tak však první úroveň
> rozkliknutí je vlastně zase duplicitní, jednak je odkazy vidět vlevo po
> rozkliknutí první úrovně, a druhak ty samé odkazy (podkategorie) je
> vidět v pravo od menu nad seznamem zboží. (velmi častý jev). a de facto
> je to opět duplicita, nebo se pletu? (doufám že jste mé vysvětlení
> pochopili.:-)

Nevím, zda-li jsem vás pochopil správně, ale IMHO nevadí, když z jedné
stránky vedou 2 odkazy na tu samou, jinou, stránku.

-- 
S přáním pěkného zbytku dne
Marty | http://martyweb.cz
Received on Thu, 24 Aug 2006 09:47:24 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 24. 08. 2006, 09:47 CEST