Re: php web - změna názvů souborů - přesměrování

From: Dušan Janovský <janovsky (zavinac)>
Date: 21. 10. 2006, 02:43 CEST
> >> Vždy se snažím o stejný název souboru, h1, title
> >
> > To není zrovna nejlepší zásada
> >
> S tím bych si dovolil trochu nesouhlasit. Podle toho co jste napsal je
> chybné toto?:
>
> www.example.cz/podlahove-topeni.php
> <title>Podlahové topení - Název firmy</title>
> <h1>Podlahové topení</h1>
> <p>Podlahové topení je velmi vhodný prostředek k zateplení pokoje.....</p>
>
> Tento postup mi přijde naprosto přirozený, přesně popisuje oč na dané
> stránce jde. Jak bych měl zvyšovat jazykovou pestrost v tomto případě?

Třeba takhle:

www.example.cz/topeni-podlahove.php
<title>Podlahové vytápění</title>
<h1>Podlahové topení</h1>
<p>Topení podlahou je velmi vhodný prostředek k zateplení pokoje.....</p>


> Přece úplně nejkratší cestou sděluji obsah stránky, title i h1 je jasný,
> stejně tak název souboru. Myslel jsem že vyhledávač funguje tak že vidí
> klíčové slovo v title, h1, url, tak že stránku dobře pochopí a zaindexuje.

Ano, to pochopí dobře. Tedy tak, že stránka je o tomto a jen o tomto.
A taky pochopí, že se autor stránky snaží dostat na toto nahoru ve
výsledcích. Jenomže kromě toho nemá vyhledávač žádný důvod takovou
stránku nahoru do výsledků dávat. Věřte mi, že opakování klíčového
slova v url, titulku a v textu je pro autora vyhledávače dost slabý
argument na dobré umístění ve výsledcích.

Přemýšlejte hlavně, jak fungují uživatelé jako množina. Já, jako prvek
této množiny (a mimochodem zrovna topení objednávám) jsem dosud
netušil, že existuje termín "podlahové topení". Kdybych něco takového
chtěl, asi bych položil dotaz "topení podlahou", "vytápěná podlaha"
nebo podobné zvrhlosti, o kterých sice odborník nikdy neslyšel, ale
lidé je hledají v součtu mnohem častěji než hlavní termín.

V praxi tímhle rozrůzněním začínám většinu optimalizací. Nemůžu sice
tvrdit, že to tak je správně, ale vím, čeho tím dosahuju (Marek to
naznačil dostatečně). Mimochodem protože na takové potřebné rozrůznění
textů a odkazů není připraven žádný mně známý redakční systém, dodnes
raději píšu svoje stránky na disk v HTML a doporučuju to i ostatním.
Ale to už bych byl mimo téma.

V praxi se sjednocení klíčových slov ve všech částech stránky snad
vyplatí pouze tehdy, když se snažíte cílit na velmi konkurenční a malý
trh, kde už máte silné postavení. Jiná výhoda mě nenapadá, snad kromě
obskurních případů.

Yuhů
Received on Sat, 21 Oct 2006 02:43:43 +0200

This archive was generated by hypermail 2.1.8 : 21. 10. 2006, 02:46 CEST