Re: počítá se klikání na výsledky vyhledávání

From: Tomas Kapler <kapler (zavinac)>
Date: Sun, 25 Mar 2007 16:34:29 +0200
vždyť říkám, že se to měří blbě. Třeba právě jestli dotyčný klikne v
nějakém čase (ne moc brzo, ne moc pozdě) na jiný odkaz při stejném kw,
nebo jestli potom upřesní kw atd.
Prostě se můžeš zkusit zamyslet k čemu taková statistika je a jak moc
může fungovat
představ si, že na dotaz XY dostaneš stránky
A
B
C
D
E
F

a představ si, že měřením prokliků dostaneš
A: 30%
B: 20%
C: 25%
D: 10%
E: 5%
F:3%

co z toho vyplývá? Je stránka A nejlepší? Nebo na ní kliká tolik lidí
protože je prostě první? A co C, je opravdu lepší než B na kw XY, nebo
má prostě jen více odpovídající popisek? Takže zapojíš nějakou
statistickou analýzu, zjistíž, že průměrná procenta napříč kw jsou
třeba 25/20/15/10/5 %, takže A a C mají mírně nad průměr prokliků. Ale
nevíš, jestli byli spokojeni, tak zkusíš analyzovat kolik z
návštěvníků otevřelo později i další odkazy, ale ne dříve než za třeba
10 vteřin (to by mohlo znamenat jen otevírání více odkazů do nových
tabů). A teď - je ten poslední navštívený odkaz tím nejlepším, nebo je
to pak jen přestalo bavit, nebo třeba pak hledali někde jinde či něco
jiného ..

Prostě spousta otazníků, u většiny kw to bude navíc statisticky značně
podobné, potřeboval by si hodně dat, jenže pak zas hrozí, že ti nějaký
koumák co vlastní odkaz D začne na něj (třeba nějak automatizovaně)
"klikat" a úplně ti to rozmrví, takže s tím nemůžeš počítat.

Jinak to můžou být ale hezké údaje pro nudící se statistiky, pomocné
údaje pro kontrolu algoritmů pro řazení atp.

T.
Received on 25. 03. 2007, 16:34 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 25. 03. 2007, 16:34 CEST