Re: odkaz ze stránky s vysokým Srankem

From: Tomas Kapler <kapler (zavinac)>
Date: Sun, 25 Mar 2007 17:09:37 +0200
no na nás se před nedávnem obrátila jedna známá firma, že by na
jedněch našich stránkách (s vysokými ranky) chtěla umístit odkaz a
nabízela to samé na jejich (taktéž s vysokými ranky). Tak zkusím
popsat svůj mentální pochod, či chcete-li analýzu výhodnosti

1. zjištění ranku stránky - u sranku to bylo tuším my 85 oni 90
2. zjištění odkazů na stránce - my 3 externí a asi 10 interních, oni
asi 20externích a 30interních
3. zjištění počtu stránek na kterých by odkaz byl, který mají nějaký
rank (pakliže se nejedná o uvedení jen na jedné stránce) - tam to bylo
plus mínus stejné

Z bodu 2 mi vyšlo, že náš odkaz na jejich stránce by byl jen jedním z
mnoha a předaný rank by byl minimální, zatímco odkaz z naší stránky by
měl celkem slušnou váhu. Proto jsem odpověděl "ne", respektive nabídl
jsem jiné stránky, kde je rank ještě o něco vyšší, ale je tam hodně
interních odkazů (eshop). A to už se zase nelíbilo jim.

Navíc zde byl bod 4 - stránky neměly nic moc společného, žádná
společná kw, takže by takový odkaz pro nás nebyl ve výsledku ani
příliš přínosný. Mé weby jsou vesměs o IT, telekomunikacích,
internetu, hardware, wifi a podobně, takže uvézt odkaz třeba na
cestovku a naopak získat odkaz z webu cestovky je z hlediska
vyhledavače zcela irelevantní.

U placených odkazů by mělo být úvažování obdobné. U výměnného systému
je to uvažování o to složitější, že uvedením cizího odkazu snižujete
váhu ostatním (vlastním) odkazům, takže vám něco takového může naopak
uškodit. A vždy si musíte dávat pozor na to, že to jak cílová stránka
vypadá teď neznamená, že tak bude vypadat i za týden, že se nestane
smetištěm stovek odkazů.

Samozřejmě za předpokladu, že je primárním cílem jen předání ranku,
nikoliv přímé zvýšení návštěvnosti, jako je uvedením u nějakých
kvalitních katalogů typu seznam.

V každém případě je to třeba promyslet - často lze kvalitní odkaz
získat dobrou prací zdarma a bez nutnosti zpětné reference.

T.
Received on 25. 03. 2007, 17:09 CEST

This archive was generated by hypermail 2.2.0 : 25. 03. 2007, 17:09 CEST